Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Maccie
Nu har jag ju en XC70 D5 Automat, så för min del är skickligheten i växelföring ointressant.

Behöver jag kraft trampar jag plattan i botten. Lådan sköter resten.

Polestar = allt händer lite kraftfullare och snabbare än utan Polestar.
Det kan ju tänkas att ett manuellt växlande av sagda automatlåda kapar av någon tiondel, eller två, till 100 km/h.

Jag brukar istället försöka köra med lite förutseende. Trampar jag pelle i botten en sekund tidigare har jag hängt av alla Polestarvarianter. Två sekunder och inte ens en T6 hänger med.
av Maccie
Jag tror att ni förstår vad jag menar...

Polestar = mer kraft än utan Polestar.

Växlingsförmåga och förutseende = kommer utöver detta.
oldtimersmc skrev: [...] ev tveksamma eftermarknadskunder..
GIvet nu att de har kunskap att hålla reda på att de 225 HK som det står om i reg-beviset inte är mer än "normalt".

Polestar-dekalen kanske man skall skippa däremot.

För mig skulle det vara självklart att registrera. Det är ju det som är det helt UNIKA med Polestar. 100% lagligt, 100% Volvo-support.
Brainy skrev:Mao så kan vi alla köra runt i Drive och vara lite mer förutseende?
Ja, så länge det gäller att komma upp i hundra knyck vid ett visst tillfälle. Kan man åka hemifrån två minuter tidigare klår man vilken värstingmotorcykel som helst, eftersom man har hunnit upp i hundra km/h med nästan vilken bil som helst, innan motorcykeln har startat.

När det gäller att släpa upp en husvagn uppför en backe är det förstås en annan sak. Eller när man accelererar för att göra en omkörning, alltså inte från noll utan från nånting till något högre.
av Cox
Någon som reggat sig på Polestars hemsida och fått detta.
Efter genomförd registrering kommer du inom en kort tid (vi beräknar att kunna leverera under sommaren) att få en box innehållande; bilemblem, certifikat och monteringsanvisningar skickade till dig.

Reggade mig i slutet av maj har inte sett till något förutom reklam från dom....
Polestar svarar inte ens på mail förfrågan.....Men bra betalt tar dom för mjukvaran
Cox skrev:
Polestar svarar inte ens på mail förfrågan.....Men bra betalt tar dom för mjukvaran
Hur lyckades du köpa mjukvaran från Polestar?
Jag fick till svar att de inte säljer till eftermarknad utan enbart till Volvos återförsäljare.
Användarvisningsbild
av Brainy
Cox: Mtp att det inte står polestar någonstans i papperen man får med vid inköpet så går nog de flesta kronorna till VCC som väl med största sannolikhet är de som utvecklar mjukvarorna.

Jag har mailat polestar och frågat när jag kan förvänta mig att få emblem och certifikat om jag registrerar mig.
Tänker inte registrera mig om de inte skickar ut något, då är det bara ett väldigt fult sätt att få kunduppgifter att skicka ut reklam till. Så jag hoppas på ett positivt svar.

/Anders
  • 1
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 12

Är det gamla eller nya drivlinan i bilen? De[…]

Lyfta bilen

Det står i manualen (nedladdningsbar fr&arin[…]

Klonkar från kardan?