Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av apersson850
Jag beställde min 29 april och hämtade 21 juni. Jädra skillnad det kan vara. Fast säljaren bytte ut min bil mot en demobil som redan låg i beställningskön, så att säga, så det gjorde väl sitt till. Och så var det inte en V60 heller, förstås.
Användarvisningsbild
av msi
Nu har man haft nöjet att äga en V60 T3 Summum i ett dygn och cirka 30 mil. Måste säga att så här långt känns det som ett perfekt köp. Skön att köra, bekväm att åka i och piggare än jag förväntade mig med T3 motorn.

För mitt behov är det nog den perfekta bilen då jag inte har något stort behov av att packa mycket och inte har några småbarn längre. Satte dock på ett delbart drag för att gardera mig om lastbehovet uppstår. Kör inte särskilt mycket per år heller, därav en bensinmotor.

Backkamera är en trevlig finess som känns motiverad då sikten bakåt är lite dålig.

Tvingades till färgbyte från rödmetallic och var länge besviken över det men nu uppskattar jag elektrum guld allt mer som en fin färg som ändå skiljer sig från de flesta andra bilar.

Känner mig med andra ord riktigt nöjd med köpet!
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7

I dotterns fall följde det inte med nå[…]

Kan ju vara så att affärsmodellen mot K[…]

Låter som det är dags att "palla u[…]

V60 sliter däck bak

Är i samma sits....de sliter insida bak! Ve[…]