Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Racetwin2
lobbysleeper skrev:Menar de att den bara säljs i R-design utförande? (tråkigt för oss som åker r-design idag att det blir en dussinbil)
Hmmm....jag ville inte ha R-design-inredningen när jag beställde för lite mer än ett år sedan och fick välja summum och sedan sportchassit och dynamicstolarna separat. Landade på 402.000 kr........Då är jag mest lurad av alla, ha, ha :) Skämt åsido - Det kommer alltid nya erbjudanden där det som var tillval blir standard. Se bara på Bluetooth och USB. På min förra V70 MY08 kostade bara USB hälften av vad navigatorn kostade och nu är det std från momentum eller liknande. Det var tom tillval på Summum i början.

Man får vara glad att man är nöjd med bilen - det är huvudsaken :) Jag funderar ju också på en till nu när den går att beställa igen.
Användarvisningsbild
av FWH
Emiljonsson7 skrev:jag ville inte ha R-design-inredningen
Hade man kunnat välja idag hade jag nog hellre velat ha Summum än R-design, men man kan iallafall utan extra kostnad välja hel grått skinn i R-designen.
av Arese
Emiljonsson7 skrev:
lobbysleeper skrev:Menar de att den bara säljs i R-design utförande? (tråkigt för oss som åker r-design idag att det blir en dussinbil)
Hmmm....jag ville inte ha R-design-inredningen när jag beställde för lite mer än ett år sedan och fick välja summum och sedan sportchassit och dynamicstolarna separat. Landade på 402.000 kr........Då är jag mest lurad av alla, ha, ha :) Skämt åsido - Det kommer alltid nya erbjudanden där det som var tillval blir standard. Se bara på Bluetooth och USB. På min förra V70 MY08 kostade bara USB hälften av vad navigatorn kostade och nu är det std från momentum eller liknande. Det var tom tillval på Summum i början.

Man får vara glad att man är nöjd med bilen - det är huvudsaken :) Jag funderar ju också på en till nu när den går att beställa igen.
Hehe, ja vad som är ett bra pris kan snabbt ändras. Jag beställde en V70FT Summum Aut våren -08 för ca 340k netto med bra ramavtal. Min fru köpte en likadan minus automatlådan privat våren -09 för 252kkr.....

Kontentan är väl att vill man verkligen handla billigt ska man köpa kampanjbilar i djup lågkonjunktur :)

Som sagt; V70II är en riktigt bra familjebil, bättre än den XC60 vi har nu tycker jag. Kul också att bensinfemman lever kvar, den har ett mysigt ljud och bra prestanda även om den inte är så kul som helhet. Mycket bil för 300k hursomhelst!

Mvh
Arese
Användarvisningsbild
av FWH
Arese skrev: Mycket bil för 300k hursomhelst!
Absolut, och vill man ha miljöklassad bil med automat låda så är det ett bra alternativ.
Användarvisningsbild
av FWH
perhall skrev:Är det samma utväxling, EU-mix, prestanda, Nm och hk som tidigare?/PH
Bra fråga, något måste de ha gjort för att få den Euro5 klassad, men jag har inte hittat någon som kan svara på det.
Enligt press releasen är det 231 hk iallafall.
Användarvisningsbild
av betterlead
Får man kanske drömma om att det kommer en möjlighet att uppgradera sin modell till Euro5-klassning? Jag menar, att det inte är mycket hårdvaruförändringar, utan att det mest handlar om mjukvara.
Användarvisningsbild
av Guligan
Då behöver du troligtvis typa om bilen = registreringsbesiktning.
Användarvisningsbild
av betterlead
5cylindrar skrev:Vad är anledningen till att du skulle vilja uppgradera till euro5?
Var min dröm dum? Är det inte ganska självklart att det vore trevlig med lägre förbrukning? Det sägs ju att Euro5:an ska dra ca 2 dl mindre sprit/mil. Sen finns det väl en risk för att Euro5-klassning kommer att krävas för att man ska få 20% lägre förmånsvärde på bilen.
Eller drömde jag fel?
  • 1
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 11

Blankt papper :party:

Jag har en V40 D3 -17. Årsskatten på d[…]

Köpråd V60 Recarge

Jag köpte min V60 My25 för tre veckor se[…]