NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av TheFlyingDutchman
dallaboo skrev:Kollade när de bytte kupefiltret, det tog 45 minuter för killen, tyckte synd om honom faktiskt. :)
hehe amatör :)

Det lönar sig att jämföra, dock får man inte förlängd assistans eller uppgraderingar på mekonomen.. det är något att tänka på!
Användarvisningsbild
av SvenB
TheFlyingDutchman skrev:
Det lönar sig att jämföra, dock får man inte förlängd assistans eller uppgraderingar på mekonomen.. det är något att tänka på!
Numera kan man enligt uppgift förlänga Volvo Assistans upp till 10 år om man gör service hos Volvoverkstäder.
Användarvisningsbild
av StringerBell
KKR skrev:
TheFlyingDutchman skrev:
Numera kan man enligt uppgift förlänga Volvo Assistans upp till 10 år om man gör service hos Volvoverkstäder.
Assistans när man servar på märkesverkstäder är väl numera närmast standard. När jag servade en 15 år gammal Audi med 32000 på mätaren hos Audi för tre år sedan ingick en assistansservice för ett år. Det var bara oljefilter och oljebyte och kostade 15-1600.
Användarvisningsbild
av SvenB
StringerBell skrev:
Assistans när man servar på märkesverkstäder är väl numera närmast standard. När jag servade en 15 år gammal Audi med 32000 på mätaren hos Audi för tre år sedan ingick en assistansservice för ett år. Det var bara oljefilter och oljebyte och kostade 15-1600.
Jo jag vet, frugan hade en Seat en gång. Men VAG kallar väl det "Kör vidaregaranti" eller något sådant. Men den är väl mindre omfattande än Volvo Assistans. Jag fick min Volvo Assistans förlängd med ett år vid mellanoljebytet i juni, Kostade 995:-.
av dallaboo
TheFlyingDutchman skrev:
dallaboo skrev:Kollade när de bytte kupefiltret, det tog 45 minuter för killen, tyckte synd om honom faktiskt. :)
hehe amatör :)

Han gick fram till datorn, kollade hur man gjorde, men han trodde inte det skulle vara så jobbigt. V50 har en av de sämsta placeringar för kupefiltret någonsin. Jämfört med gamla S40n det här är 100 ggr mer komplicerat.

När det gäller assistansen, jag har en från Motormännen(195sek/år), och när det gäller uppdateringar så kan Volvo köra upp dem någonstans. Om bilen rullar som den ska då behövs de inte, om de erbjöd nåt mer än hackande motorer och ny version nummer kanske det vore värt det.
Användarvisningsbild
av SvenB
Lite OT, men jag blev positivt överraskad härom dagen. Jag trodde, inte minst om man läst här på forumet, att man måste göra ett mellanoljebyte vid 1.000 mil (vilket jag gjorde i juni) och därefter en ny service när bilen är ett år. Alltså stegade jag i på Volvoverkstaden för att beställa "ettårsservicen". Svaret blev: Nej du kan vänta till din bil rullat 2.000 mil eller det har gått ett år från oljebytet. Det betyder att de som kör c:a 1.000 mil/år kan klara sig med ett oljebyte varannat år och en service varannat, även oljebytena räknas som "ettårsservicar".
Användarvisningsbild
av Microtimer
Är det någon som roat sig med att räkna ut servicekostnaden per mil fram till 12000 mil eller 7 år på en v50 1,6 d?
Användarvisningsbild
av samuelp
Jag fick pris på 8000-mila service av Rejmes Hallsberg. Bilen är en v50 1.6 bensin priset landar på 2200kr. Jag tycker inte det är orimligt. Min föräldrar servar sin V70 Classic bensin -07 på Rejmes Askersund betalade 2700kr för bas service.

//Samuel
av kebne
Har precis fått ett pris på 12000mila service exkl byte av partikelfilter och påfyllnad av eolys (gjordes vid 9000mil).
4613 kr ska verkstaden ha. Rimligt?
av Toffelhjälten
fick precis ett pris från min Volvoverkstad på 12000 mil service.
Har en 2.0D. 12,800 skulle dom ha :cry:
Är det ett normalt pris, tyckte det var grymt högt och vad gör dom på den servicen?[/quote][/quote][/quote]
TOLV TUSEN ÅTTA HUNDRA??? Du måste skämta?

:-O)

/Christiantyvärr så gör jag ju inte det. Måste ut och kolla boken vad det är dom ska göra. känns inte värt

Man behöver inte byta filtret, det skall ändas göras vid behov.Man behöver inte heller byta kamrem, det är också bara en rekommendationspunkt.
Lär dig någonting om motorerna/bilarna så kommer du inte säga samma sak igen.
Hatar folk som vädrar sin åsikt och har FEL så litar folk på dom och så får dom värre bekymmer.
Bättre att skriva att du inte vet vad som händer om du inte byter filtret / fyller på additiv..
  • 1
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 13
AWD-bekymmer

VI tog lös haldex-styrdonet DEM. En indikatio[…]

nackdelar med Running Boards

nackdelen är att när man öppnar d&o[…]

ljudet av ett dött batteri?