Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Nightmare89 skrev:Nu händre det grejer ser bra ut^^ :wink:
Ja eller hur! Och mera kommer!
eccy243 skrev:Vad e de för lönnfet idiot som står där på 4de bilden och jävlas? :lol: :wink:
Eccy, han jävlas inte. Han bygger räser med Ticken. Dessutom borde du om någon veta vem det är.. 8)
Tomas88 skrev:Achtung
Rolig "brukis" blir det i alla fall. :D
Jajjemen, och mycket roligare blir det såfort man kan se att det faktiskt börjar hända ett å annat i effektväg. Det är är ju egentligen bara lull-lull. Snart så kommer det saker å ting som gör att det faktiskt börjar röra på sig! Kryptiskt va?
crumpets skrev:Achtung motronic :lol:

Ser ju prima ut :twisted: Märks det nåt ökat drag eller var det mest för att få lite maffigare ljud? :) Säger väl sig självt att ökat flöde alltid är bra förstås, men jag vet ju inte hurpass underdimensionerat orginal var från början.

Jag ser att ni har ordentlig billyft och så, är det nån hyrverkstad eller har ni sånt till hands privat? :)
Tjoho, nja. Nått ökar drag vet jag inte om jag kan påstå att det blev, men den låter ju om inte annat mycket roligare. Faktiskt mycket mindre än vad jag trodde. Vad vi egenligen gjort här är ju att vi ökat diametern på röret till 3 tum och tagit bort en ljuddämpare (orginalet har 3st. mitt har 2st).

Det är nog inte speciellt underdimentionerat orginal tror jag, men en rätt kunnig kollega till mig som är väldigt insatt i trimning nämde att 2,5" räcker gott och väl upp till 300 hästar om man pratar om en sån här bil. 3" låter egentligen bara mer :)

Och angående verkstaden så kan jag berätta för dig på våran kungens kurva träff ! :P
D-Berggren skrev:Ser bra ut din 740! En sänkning nu så blir det en riktig räser! 8) :wink:

Jag har en uppsättning Hydra med dåliga odubbade däck på, som bara ligger. Men dom finns ju tyvärr inte runt sthlm.

När bli det chipp nu då? :D
Jasså? Mycket intressant måste jag säga! Du får jättegärna kontakta mig via PM så kommer vi överens om något. Jag åker gärna långt och hämtar. Som sagt, dra iväg ett pm till mig och berätta var du bor och lite mer.

Chip? Aha! Du menar att det ska trimmas mer? Det tycker jag låter väldigt bra. Jo chip blir det, just nu har jag lite små problem med misständningar. Men det är påväg att lösa sig, så det är lugnt.
Så fort det går som den ska så blir det chip.

Försöker lugna min polare som vill stoppa i ett Nira i3+ i den.. Känns ärligt talat lite overkill, det kommer räcka fint där runt 300 kusar. Det är iaf planen!

/Ticken
Eccy, du vet att med en liten konverterplatta i mellan så passar en bmw, tex 535 låda rakt på? :) Den står pall för MYCKET.

Tänkte vi kör med m46an tills det att den rasar, har aldrig skrotat en låda någongång så vill gärna prova det.. :twisted:

/Ticken
Grammse, behöll aldrig plåtisarna. Tycker också att det såg tokigt ut. Nu åker jag med orginal draco fälgar. Snart (förhoppningsvis) 16" svarta hydra.

Crumpets, visst är det en dröm? Häng med ut och kör skiten ur 740in nån kväll vettja.

/Ticken
  • 1
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 24
Magnetkoppling AC

Någon som har tips om hur jag får bort[…]

Ytterknut bytte jag på plats när jag in[…]

Byta stereo...