Här kan ni klottra av er sport, politik, efterlysningar m.a.o offtopic!!!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Nybbe_gefle
Brainded skrev:
Nybbe_gefle skrev:Som en liten fin avslutning kan ju oxå nämnas att folket i Gävle banne mej fan inte kan köra i rondeller!!! :)

//David
när jag kommer hem så kan du väl lära mig ;)

mvh
Anders
Nu var det ju inte precis alla jag tänkte på...finns ju oxå de som faktiskt vet och kan jköra i en rondell (jag själv och möjligtvis en handfull fler.. :) ) Men ser allt för många skräckexempel på till och från jobbet. T ex att man i en tvåfilig rondell ligger i högra körfältet fast man "ska svänga vänster" (råkat ut för detta ett antal gånger och både varit nära att blivit bredsidad av idioten och att trycka in förardörren på idioten) och de som genar i en tvåfilig rondell, visst helt ok om man är själv på vägen men inte i rusningstrafik!

Vilken av typerna tillhör du Anders?? :lol:

//David
Användarvisningsbild
av Brainy
Jag anser både att jag vet vad lagen säger angående rondellkörning, vad som är rekommenderat och jag vet hur jag kör.

Själv anser jag att jag kör så att jag i största möjliga utsträckning underlättar för annan trafik.

åka runt rondellen i ytterfilen? ja det är tillåtet så länge inte fildragningen omöjliggör detta så tyvärr åker du på det om du trycker in en förardörr i det läget.

mvh
Anders
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
Laddbox

Många tack för utförligt och bra s[…]

En ganska vanlig 245:as liv

Kul att läsa om dina äventyr med bilen![…]