Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Mr T
Bästa nyheten i dag är att mjukvaruuppdateringen kommer till befintliga bilar också! Jag gillar utseendet.
av Lövet
"Any modifications under the skin?
Changes have been made to the suspension setup, meaning you now get double-wishbone hardware at the front and a new integral link system at the rear in order to improve stability and traction while towing. The standard suspension system also now features Frequency Selective Damping (FSD) tech for better ride comfort, while improved sound insulation aims to give a quieter driving experience."

" T8 AWD with a combined 449bhp and an all-electric range of around 44 miles."

Det bidde en tummetott så att säga
av Kingcool
Ja jag blev inte sugen på att uppgradera från vår my22.5..
Har förresten en 2v gammal xc90 my25 som hybil just nu. Sinnessjukt så ojämnt den går i B läget jämfört med vår 22.5, hackigt och växlar ner när den går över från el till bensin och flyger sen iväg. Riktigt läskigt och kan vara farligt..
av PowerPulse
Med stor spänning och inväntan på lanseringen igår ändade det upp i stor besvikelse för mig. Så stort tumult för en ny grill och påklistrad touchskärm. Hade Volvo menat allvar med en uppdaterad XC90 - och med det pris den hamnat på - borde den klara minst 10 mil på el tycker jag.
av least
Att begära en förbättring med 50% för en drivlina som är 7-8 år är ett högt ställt krav.
Och dessutom en drivlina som har förbättrats under denna perioden...

Bilen är knappast lättare jämfört med dagens variant, och batteripaketet har samma utrymme att förhålla sig till.
Drivmotorerna är redan elektriska med hög effektivitet.

Vad har du för förslag för hur man kan uppnå din begärda förbättring vad gäller räckvidden?
  • 1
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10

Då blev det som vi skrev för ett tag se[…]

Ja det är bilar med Sensus och det är &[…]

... Förresten var hittar du värdena p&[…]

Elpriset

Nu har jag äntligen fått tid över […]