Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av AWDvolvo
AWDvolvo skrev:
borg skrev:Det är väl kamkedja och inte kamrem på v8 awd!!!
Hmm....verkstadskillen på volvo snackade om kamrem? :???: Han kanske menade multiremmen Ir?
Kan nog stämma att den har kamkedja, får forska lite mer!
Ja borg du har så rätt du! :oops: Kollade med volvo och det du säger stämmer! Bilen har kamkedja!
http://www.theautochannel.com/news/2004 ... 1.1-lg.jpg --> (bild från en tidigare tråd i detta forum)
Sen så kollade jag med bilia vad en 10 års service utan oljebyte skulle kosta och det går loss på nästan 6000kr....jag som hade tänkt att köpa sommardäck till Bor fälgarna snart :shock:
Användarvisningsbild
av W.A.P.E.
Lyfter tråden.
Provkörde en s80 v8 som är till salu privat. Väldigt fin i lacken o interiört. Men, den tjuter/viner väldigt ljudligt när man gasar på. Kan inte komma ihåg att de låter så när jag körde några för en herrans massa år sen. Som om det satt en kompressor på motorn. Dessutom kvittrar det från 4c fjädringen när man kör över ojämnheter. Någon som förstår vad det kan vara? Bör jag undvika bilen?
Användarvisningsbild
av johnnype
Om priset är rätt så...

Sen är det en bil från 2007-2008 kanske? Vad kan man begära av den om inte det är en totalt felfri och pedantskött bil, vilket det inte låter som.
Användarvisningsbild
av W.A.P.E.
Jag är mer ute efter om nån kan tänkas veta eller känna igen ljuden.
av Rådlös
Kvittrande vid ojämn vägbana brukar bero på slitna gummibussningar i framför allt bakvagnen.
Användarvisningsbild
av snartdement
W.A.P.E. skrev:Lyfter tråden.
Provkörde en s80 v8 som är till salu privat. Väldigt fin i lacken o interiört. Men, den tjuter/viner väldigt ljudligt när man gasar på. Kan inte komma ihåg att de låter så när jag körde några för en herrans massa år sen. Som om det satt en kompressor på motorn. Dessutom kvittrar det från 4c fjädringen när man kör över ojämnheter. Någon som förstår vad det kan vara? Bör jag undvika bilen?
Tjuter och viner, låter som styrservo pumpen eller slangarna till den som ligger mot hjulhuset och fortplantar ljudet från pumpen till chassit.
Men det finns naturligtvis andra möjliga orsaker också.

Skickat från min KB2003 via Tapatalk

Användarvisningsbild
av W.A.P.E.
Tack alla! Har fått fler styrservoförslag.
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7

Vad har ni monterat för slangvärmare p&a[…]

Då har jag äntligen tagit mig i kragen […]

C70 T5 cab 2001 med startproblem

Hej igen, Nu har jag kollat på bilen igen oc[…]

Glödstift öppen krets

*** LÖST *** Nu startar bilen som den ska, &a[…]