Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Fritzell
Det är sant. Jag har nu fått byta bägge mina länkarmar inom loppet av ett halvår pga utslitna spindelleder. Jag tyckte dock det kändes lite lurigt att göra så för länkarmen pekar ju ganska skarpt neråt och då placera en pallbock på ett stabilt ställe kändes tveksamt. Spindelledens undersida skulle ju funkat men det känns nästan inte helt bra att belasta på det stället hela bilens vikt. Eftersom den redan står stabilt med pallbockan under motorramen är det också smidigt att hissa upp länkarmen med domkraft och ett gummi emellan. Men det går ju dom sagt göra på flera sätt

Ts: Kul att det löste sig för dig till slut.
En liten anteckning för egen del med tanke på sådana här fel är att det är faktiskt inte dumt att åka till bilprovningen och betala för en besiktning och be dom ge framvagnen en omgång med dom där hydraulkrängarna. Sånna har ju nästan ingen bilverkstad.
av roh66
Hej Fritzell!

Bessade bilen första mars i år. Jag berättade om mitt problem och att jag bad om extra mycket våld när dem kollade framvagnen.
Men det enda jag fick nedslag på var blinkers vänster framskärm (vitt sken).
Ruckade gjorde dem men det axiala glappet är knepigt få fram på deras utr.
Min mekaniker hade tagit bort fjäderbenet för att komma till ordentligt.
Glappet var minst 10mm men gummit var helt och fint. Gummit var som..ja jag vet inte vad men väldigt mjukt iaf.
På vänstra sidan sitter en länkarm som är äldre och där rörde sig bussningarna 0. Stumt åt alla håll.
Vill också berätta att vibrationer som jag dragits med i karossen (ej ratten) är i princip borta.

Mvh.R.
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7

Jag hade separat SIM-kort första åren i[…]

gummilist

Gjorde jobbet idag, det tog en stund med att f&ari[…]

3G släcks

https://www.youtube.com/watch?v=6IyTiA5pUWs Lite b[…]