Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Guligan
Läste genom hela tråden nu, och min entusiasm för de vrålsnygga fälgarna både till V70 och XC70 Sport delas uppenbart inte av alla här. Har hittills bara sett en XC60 förutom min med Frejafälgarna, men ok, kanske passar de av någon anledning inte lika bra på XC70.
Användarvisningsbild
av Guligan
Även jag får väl klaga lite också. Håller med om att det är tråkigt att Sport, R etc. idag endast är tillbehörspaket. Ännu lite mer tråkigt är att man idag får ytterst lite extra om man väljer en lite dyrare grundmodell utan dessa paket.

Jag kan ta ett exempel: Vi går 20 år tillbaka, en Volvo av årsmodell 1994 syntes det tydligt på 100 meters håll om det var en 850 Turbo och inte en "vanlig" 850 GL som man var på väg att möta. Likaså invändigt fanns en del skillnader. Ok, det är effektiviseringens och standardiseringens tidevarv nu men jag tror Volvo är på fel väg om man inte vågar lyfta premiummodellerna ett snäpp till uppåt.

Detta är Volvo Lastvagnar bättre på. Top-of-the-line-modellen FH16 har t.ex. en annan design på grillen, inredning m.m.
Användarvisningsbild
av Gurra82
Med det resonemanget borde det inte finnas framhjulsdrivna xc60 heller, tycker nog allt det är bra att det finns valmöjligheter. Bara för att man köper en d2 måste väl valmöjligheten finnas att köpa ett exteriört snyggt pkt?
av Linqid
Guligan skrev:Läste genom hela tråden nu, och min entusiasm för de vrålsnygga fälgarna både till V70 och XC70 Sport delas uppenbart inte av alla här. Har hittills bara sett en XC60 förutom min med Frejafälgarna, men ok, kanske passar de av någon anledning inte lika bra på XC70.
Jag håller med dig! Fälgarna är riktigt fina, både Titania 18" och Freja! Pandora däremot ser riktig taskig ut, men jag offrar lätt miljöklassningen för att slippa dom.. Bilbyte till hösten, lutar starkt åt en Sport!
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7

Tack för lyckönskningen, det börjar[…]

Vacuumsugning kan ju bli något kanske. G&aum[…]

Toppen ska efterdras kall, 50 - 100 mil om jag kom[…]

Volvo car UX

4.2. 13 e absolut inte viktigt för dig. Men f[…]