Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av apersson850
Till att täta två stora hål in i taket. Fast jag vet inte vad det sitter där innanför, om det är det du menar. Länkage till hydraulcylindrar för lucklyft, kanske?

Jag har inte fått in nåt mer vatten i taket sen jag satte dit den i tråden omtalade listen.
Användarvisningsbild
av Sceptic
apersson850 skrev: Jag har inte fått in nåt mer vatten i taket sen jag satte dit den i tråden omtalade listen.
Trodde jag var förskonad från problemet med vatten som rinner in vid gångjärnen men efter allt regnande den senaste tiden såg jag något som ser ut som fuktränder i innertaket strax framför vänster gångjärn där plast taket slutar :(
Tänkte skaffa den omtalade listen men räcker det att den går ut någon decimeter längre än gångjärnen eller ska den vara hela luckans bredd?

Eftersom Volvo erbjuder den här listen känner de alltså till konstruktionsmissen som tydligen inte är ändrad förrän sen årsmodell 14 :shock: . Borde de inte sätta dit listen gratis vid service kan man undra.....
Användarvisningsbild
av apersson850
Jag lämnade några cm vid varje sida när jag klippte till min list. Någonstans ska ju vattnet kunna komma förbi. Annars börjar det nog rinna över listen istället.
Vid TFL (Tiden Före List) kom mitt vatten just där plastdelen av taket slutar, så det låter likadant som för dig.
Användarvisningsbild
av Sceptic
Sceptic skrev:Tack, listerna på bilderna på sidan 3 har mao lämplig längd.
Om ni inte får en liten monteringsanvisning utskriven när listen (9154842) inhandlas hos Volvobutiken så skall den vara 92 cm lång.
Användarvisningsbild
av Sceptic
Taxen47 skrev:Gäller det här V70II -08 också?
Skulle tro det. Konstruktionsmissen ändrades väl inte förrän sent 14. Finns nog en drös V70II-ägare som är lyckligt ovetande om sitt takläckage :wink:
Användarvisningsbild
av Wolfyswe
Väcker liv i en gammal tråd, men tyckte den kan få lite ljus.
Jag har samma problem med man plötsligt ser vatten på insidan av bakrutan, speciellt om det regnat och
man varit och öppna luckan för att kasta in grejor. Så nu till nästa service ska min PT sätta på gummilist
så att vattnet leds om vid sidan. Han pratade även om att det fanns instruktioner om att byta gångjärnen då
dessa kanske inte riktigt sluter tätt, men jag ser inte riktigt hur han menade och det visste han knappt heller.
Vi kom sedan överens om att jag kan dra på lite vattenbaserad silikon vid de svarta plupparna så att de garanterat är
tätt där med. Men vi var rätt överens om att vattnet mest troligen kommer in via "slussarna" vid gångjärnen och att
en list bör fixa detta.

Pris för listen: 129kr + jobb, antar att jag får jobbet lite inbakat i servicekostnaden om jag har lite tur, men annars max 30 minuter antar jag.
  • 1
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
Köpa Autoplugin Therminal

@RobinH , Hej Robin, jag vill gärna kö[…]

Det är en sådan jag menar. Men den jag […]

Nja, slangen i sig är inte så böki[…]

Dörrlås under vintern.

Hej, Har en XC60 B5 som rullat 3000 mil, års[…]