Moderator: Moderatorer

grillchips skrev:Elektronisk handbroms är standard på nya bilar va?
Ska bli jäkligt intressant när det blir dags att byta...
Jupp, det är ju tyvärr det... :roll:
Frrla skrev:Lånade mors -13 v70 idag och kom åt "handbroms-knappen" med knät på nått vänster. tur de är nysnö och jag var på en parkering. men de tog stopp rätt fort iaf. trodde bilen total-havererade... :lol:
Jasså, hur lyckades du med det? Jag försökte med den elektriska handbromsen men jag hade för mig att den inte gick att använda vid en viss hastighet och över? Eller du kanske inte körde så fort.. Annars kanske jag tryckte på knappen åt fel håll när jag ivrigt försökte få upp den på sladd :lol: Får bli nästa test.. ;)
Användarvisningsbild
av joel80
Den släpper ju automatiskt när man gasar, så jag tror man måste ha släppt gasen om man ska lägga i den när man kör. Jag har lagt i den när jag rullat för att testa hur pass väl den tar.. det blev tvärnit. Men då rullade jag bara i gånghastighet. Kan ju vara så att det både kräver låg fart och att man inte rör gasen...
Tack för klarläggandet att den "släpper automatiskt när man gasar"! :-)-) Blev först lite orolig för att jag kört hyrbilen (Ford Mondeo, diesel) med någon okänd elektronisk handbroms ilagd i 15 mil. :-O) (För bilen hade ju en riktig handbroms också, som jag kollade upp flera gånger eftersom det inte var något drag i bilen). Fruktansvärd bil!! Ingenting hände på ettans växel när man gasade. Hyrfirman sa att den skulle vara som en Volvo. De hade ju ingen koll alls!
Användarvisningsbild
av Frrla
mxjolle skrev:
grillchips skrev:Elektronisk handbroms är standard på nya bilar va?
Ska bli jäkligt intressant när det blir dags att byta...
Jupp, det är ju tyvärr det... :roll:
Frrla skrev:Lånade mors -13 v70 idag och kom åt "handbroms-knappen" med knät på nått vänster. tur de är nysnö och jag var på en parkering. men de tog stopp rätt fort iaf. trodde bilen total-havererade... :lol:
Jasså, hur lyckades du med det? Jag försökte med den elektriska handbromsen men jag hade för mig att den inte gick att använda vid en viss hastighet och över? Eller du kanske inte körde så fort.. Annars kanske jag tryckte på knappen åt fel håll när jag ivrigt försökte få upp den på sladd :lol: Får bli nästa test.. ;)
ja jag vet inte riktigt. backade ut och la i neutral i farten. vände mig om och kollade bakåt samtidigt.
Vred högra knät i lördags så jag gjorde väll någon knepig pirruett i stolen samtidigt, så jag aktiverade (P) men vänstra knät... inget bälte på heller. for mellan stolarna med överkroppen. såg att mattorna bak va som helt oanvända och skinande blanka :)
av Frm
xerent skrev:Lastat in 18" Sleipner med däck i skuffen :D
Snygga!

Har plockat bort "motorhuvsmattan" eller vad den heter? Nu hör man sången från turbon och 5:an lite bättre :D
Även monterat philips Diamond vision i helljusen, riktigt vitt sken! Får se om jag upplever bättre ljus när jag kör i mörkret imorgon.
Funderar på att beställa ett par till dimljusen istället för LED.
teddysoft: Tog du deras egna blad eller mer känt märke? Jag tog deras egna när jag beställde för någon vecka sen och är hittills toknöjd, återkom gärna om ditt resultat när de fått hårdköras lite. :)
  • 1
  • 54
  • 55
  • 56
  • 57
  • 58
  • 1912
Motorhuvsjustering

Nej plåten är frisk där och g&arin[…]

Lastnät till S60

Tänkte slänga in ett lastnät i en S[…]

Defekta spridare?