Här kan ni klottra av er sport, politik, efterlysningar m.a.o offtopic!!!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av vetten
Ett par ryska piloter slog vad med ett par amerikanska piloter om vems flygplan som var snabbast, AN-2 eller F-16.

Båda flygplanen startade. Ryssarna kastade ett rep om amerikanernas stjärt och flög efter hela tiden. Den amerikanske piloten säger till sin styrman:

– Titta efter var de är.

Styrmannen tittade sig omkring och meddelade att ryssarna flög precis efter dem och föreslog att piloten skulle övergå till överljudsfart. Efter ett tag flyger de som tokiga i överljudsfart. Styrmannen ser sig om igen och rapporterar:

– De fäller in landningsstället först nu. Slå på efterbrännkammaren.

Piloten slår på efterbrännkammaren och styrmannen fortsätter att rapportera:

– Och nu byter de vinggeometri.

--------------------------------------------------------------------------------

I ett tilläggskämt till detta kan man relatera den, eventuellt, sanna händelsen som ska ha inträffat under den tid svenska flygvapnet flög Viggen. Det hände då och då att svenska jaktflygplan mötte sovjetiska plan ute över Östersjön och att de tävlade på olika sätt.

En dag föreslog ryssen att de skulle se vem som kunde flyga närmast vattenytan.

Plötsligt vann ryssen.
Användarvisningsbild
av Brainy
V70bifuel03: Invisible Rope 2 Var ju riktigt rolig även om den kanske passat bättre i youtubetråden :)
Användarvisningsbild
av V70BiFuel03
Brainy skrev:V70bifuel03: Invisible Rope 2 Var ju riktigt rolig även om den kanske passat bättre i youtubetråden :)
Jo, du har rätt... kom på att det fanns en youtube tråd efter att jag postat länkarna :oops: .
Användarvisningsbild
av jojjeblom
En gammal gumma och gubbe sitter och stirrar på varandra i dagrummet på ålderdomshemmet.
Plötsligt säger gubben: - För tjugo kronor pippar jag dig i gungstolen där borta.
Tanten tittar förvånat på honom men säger ingenting.
Gubben fortsätter: - Fast för femtio kronor så gör jag det där borta i den sköna soffan och om du har en hundring så får du följa med mig till rummet på en romantisk middag och sedan en helkväll som du aldrig tidigare upplevt.

Tanten säger fortfarande ingenting men börjar rota runt i handväskan och lyckas till slut få fram en skrynklig hundralapp.

Gubben tar pengarna och ler. – Jasså, du vill ha en romantisk helkväll alltså?
– Skärp dig! muttrar tanten, jag skall ha fem omgångar i gungstolen!
Användarvisningsbild
av jojjeblom
Vad är skillnaden mellan "Modig" och "Stake"?

"Modig"
- Det är att komma hem efter en tur på krogen med polarna, bli anfallen av frun med en kvast som tillhygge, och våga säga "Städar du än eller ska du ut och flyga en sväng?"

"Stake"
- Det är att komma hem sent från en kväll med polarna på krogen och lukta dam-parfym, rapa öl, ha läppstift på kragen och daska frun i röven och säga "Jaha. Då var det din tur då tjockis!"
  • 1
  • 54
  • 55
  • 56
  • 57
  • 58
  • 199
Kopplingspedal knarrar

Jag har en kopplingspedal som knarrar, jag trodde […]

Inte alltid för mig som motorlampan tänd[…]

Det där är (möjligen fuktpåve[…]

Fjäder dörrlås