Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Vålvå
Skriver man ett kontrakt vid beställning så gäller det oavsett om leveransen drar ut på tiden, det är inte köparens problem.
Säljaren tar ju höjd för detta vid förhandlingen.
Förövrigt grymt nöjd med min XC60 T5 inscription.
av Matt23
Vålvå skrev:Skriver man ett kontrakt vid beställning så gäller det oavsett om leveransen drar ut på tiden, det är inte köparens problem.
Säljaren tar ju höjd för detta vid förhandlingen.
Förövrigt grymt nöjd med min XC60 T5 inscription.
Till saken hör att vi inte skrivit på nåt, detta är 3e bilen vi köper av samma försäljare så ”vi litar väl på varann”
av Flinta
Ja har du inte skrivit köpekontrakt vid beställningen så blir det ju bökigt, jag hade sagt åt handlaren att om han inte stod för det avtalade inbytespriset så var det här våran sista affär.
Jag handlar oxå av samma försäljare varje gång, men vi skriver alltid köpekontrakt vid varje beställning.
av Vålvå
70 tusen! Låter som att han tänkte blåsa dig redan från början!
För den prisändringen måste det gå betydligt mer än någon månad längre leveranstid.
En bil i prisklassen 150-300 tusen i beg.värde ändrar inte många tusen per månad.
av zsh
co2 på T8 är nu också ändrad från tidigare 49g till 50+ beroende på däckval.
Detta borde innebära att den miljöbilspremien kommer sjunka då gränsen var just till 49g.
Jag fattar inte att både effekt och utsläpp har ändrats utan ett pip från Volvo till varken kunder som redan beställt bil under andra premisser eller till sina ÅF som inte verkar veta något.
Kanske dags att tipsa ngn tidning om detta, så får de gräva fram mer info.
av fragge
zsh skrev:co2 på T8 är nu också ändrad från tidigare 49g till 50+ beroende på däckval.
Detta borde innebära att den miljöbilspremien kommer sjunka då gränsen var just till 49g.
Jag fattar inte att både effekt och utsläpp har ändrats utan ett pip från Volvo till varken kunder som redan beställt bil under andra premisser eller till sina ÅF som inte verkar veta något.
Kanske dags att tipsa ngn tidning om detta, så får de gräva fram mer info.
Gjorde en egen tråd på ämnet:
http://www.jagrullar.se/forum/viewtopic ... 6&t=141170
av ipmac
Lade i helgen in en beställning på en XC60 T5 Inscription, med lite smått och gott till. Fick upp bilen i minvolvo idag, så tänkte bara kolla hur länge man kan förvänta sig att det tar innan en prelvecka för leverans dyker upp?
Användarvisningsbild
av Volvordesign89
ipmac skrev:Lade i helgen in en beställning på en XC60 T5 Inscription, med lite smått och gott till. Fick upp bilen i minvolvo idag, så tänkte bara kolla hur länge man kan förvänta sig att det tar innan en prelvecka för leverans dyker upp?
Jag fick min prel lev vecka direkt när bilen dök upp i Min Volvo, konstigt att du inte fått det.
Användarvisningsbild
av betterlead
Det gäller att ha tålamod. Jag skrev avtal på en T8:a den 14 december. Ett par dagar senare var den inne i Min Volvo, men jag har till dags datum ännu inte fått något leveransdatum. Tre månader och ingenting... Det är vad man är van vid att vänta på för leverans från beställningsdagen. Eller mindre t o m.
Användarvisningsbild
av Xytras
Gick in och kollade nu och plötsligt står det Vecka 16 istället för 18 :D Inte ändrats någonting sedan beställningen innan.
  • 1
  • 50
  • 51
  • 52
  • 53
  • 54
  • 234
Svart grill

Hej. Har en V60 -24. Skulle vilja ha en helt sva[…]

Läckage från taklucka

C30 2007 med taklucka. Jag har konstaterat att b&a[…]

Xc60 Polestar vinterdäck?