Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Nu fick jag fan telefonen att funka! :D

Körde utan kort idag, satte i det när jag kom hem och vips så starta skiten!!

Men jag kör alltså "04611" kortet, inte 04411, men de är nog samma kort, bara ny serie, för 04411:orna var slut överallt när jag var runt och letade, istället var de 04611....
bensinskalle skrev:Nu fick jag fan telefonen att funka! :D

Körde utan kort idag, satte i det när jag kom hem och vips så starta skiten!!

Men jag kör alltså "04611" kortet, inte 04411, men de är nog samma kort, bara ny serie, för 04411:orna var slut överallt när jag var runt och letade, istället var de 04611....
vad bra grattis och välkommen till tele klubben (;
Perra83 skrev:Telias "vanliga" 3g kort fungerar fint.
Hur tusan fick du det att funka? Jag testade igår med mitt microkort från iPhonen (med en snyltad ram från Telia), men den gnällde om att det bara var nödsamtal. Kan hända att jag inte fick till kontakten på SIM-kortet kanske..
Ska testa med ett Comviq-kort som så många har haft lycka med. =)

EDIT:
Testade igen nu på lunchen med mitt Telia 3G-kort, och det fungerade! Nu blir det att beställa extrakort till abonnemanget så jag kan ha samma nummer i bilen som i vanliga nallen.
När jag köpte min V70 -06:a i februari 2012 hade jag inte en aning om att det skulle vara 2G kort i den inbyggda telefonen. När jag hämtat bilen hos Volvohandlaren som jag köpte bilen av, beställde jag ett nytt simkort från Telia med kontantkort. Satte i det i bilen, slog pinkoden och laddade kortet med pengar. Sedan var det bara att börja ringa! Har testat att skriva sms från bilen, och det går men är krångligt. Knapptryckningarna man skall göra påminner mycket om en gammal Ericsson telefon, varpå jag undrar om det är en Ericsson telefon som Volvo sålde som sin egen? När man har Telia så kan man trycka *120 # för att se sitt saldo, men denna funktion fungerar ej i bilens telefon. Istället kan man ringa 454 och höra sitt saldo. Någon som vet varför det inte går att trycka *120# ?
När jag köpte min xc 70-01i början av juli satt det ett comviq simkort i som jag inte hade pinnkoden till så jag beställde ett telia refill kort gratis på
deras site och laddade det med 50 kr och telefonen kom igång med det samma,provade innan jag hade tankat på det och bara provade att ringa
till den men då var den död men som sagt;efter tankning med 50kr funkade det direkt :-)-)
Hej, lyfter denna tråd igen! Har en telefon i bilen som vore intressant att få igång.

Hur fungerade Comviqkortet? Några andra kort som kan funka?

Mvh: Lelle
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
OTA 4.xx

Ja för flera veckor, kanske en månad se[…]

Svärmor hade Bosch LU-Jetronic insprutning p[…]

Volvo appen

Jag får trycka väldigt många g&ar[…]