Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Petzzon
Vänta och se jag är övertygad om att den kommer på kampanj under 330 inkl Momentum, Tidur, metallic.
Viss bara 20 upp till D5 men väldigt många har 7,5basbelopp att handla tjänstebil för, då är det 20 tusen mycket pengar
av pergrein
Jag skulle då inte köpa D5:an bara för att den är 20000kr dyrare och får ca:40hk mer för dom kommer jag nog aldrig använda i allafall utan köper då mer utrustning som jag använder/har nytta av. Där av mitt köp av V60 T3 och inte en T4. Jag tror också dom kommer köra kampanjer på D4 AWD:n...

Man ska inte behöva ta största motorn bara för att få AWD för vissa är ju bara ute efter AWD och behöver inte en D5:a eller T6 på över 300hk...

Mvh
Per
av Lövet
Jag håller med. Man behöver inte ha så särskiltl bråttom bara för att man vill ha greppet och stabiliteten hos en AWD. Och på samma sätt så behöver man inte vilja ha automatlåda bara för att man valt AWD! :(
När jag köpte min XC70 ville jag ha fyrhjulsdrift för att den skulle vara en bra dragbil på besvärligt underlag. "Bra dragbil" definierar jag också som en motor som har hög effekt utan att behöva varva som en tok, så D5 kom in naturligt där. När jag beställde var det blandade bud om huruvida D5 AWD skulle gå att köpa med manuell låda eller bara med automat. Fanns olika bud, beroende på var man läste och vem man frågade. Men då D5 är en diesel valde jag automat, eftersom dieslarna har en tendens att ha ett rätt kort register med bra drag. Fast nu visade sig dubbelturboarrangemanget på D5 göra att den är en betydligt flexiblare diesel än vad jag tidigare erfarit, så den här hade nog varit vettig med manuell låda också. Det gick att köpa, visade det sig till sist, även om det länge stod annat i diverse material som Volvo har. I somliga broschyrer står det till och med en sak på en sida, men en annan på annat ställe i samma broschyr...
av Enzo
pergrein skrev:Jag skulle då inte köpa D5:an bara för att den är 20000kr dyrare och får ca:40hk mer för dom kommer jag nog aldrig använda i allafall utan köper då mer utrustning som jag använder/har nytta av. Där av mitt köp av V60 T3 och inte en T4. Jag tror också dom kommer köra kampanjer på D4 AWD:n...

Man ska inte behöva ta största motorn bara för att få AWD för vissa är ju bara ute efter AWD och behöver inte en D5:a eller T6 på över 300hk...

Mvh
Per
Men kampanjer kan man ju bara spekulera i, man fick ju även en D5 AWD Summum för 335 ett tag. Vi kan ju bara utgå från listpriser i diskussionen, eller hur.

Men vi får väl se, snart kommer väl diskussionerna om varför polestar inte levererar nåt bra trim till D3 och vips är skillnaden bara 10K till D5, 10 K som man sannolikt har igen efter några år ändå.

Jaja, folk får väl köpa vad de vill, men jag tror ändå inte det blir en säljsucce.
av pergrein
Japp, håller med att vi måste utgå från listpriserna nu...

Mvh
Per
Användarvisningsbild
av VolvoB20
Enzo skrev:Jaja, folk får väl köpa vad de vill, men jag tror ändå inte det blir en säljsucce.
Du kan ha rätt där. Alla tjänstebilsförare som behöver AWD har ju redan lämnat volvo och gått över till Passat, Skoda o Tiguan då de levererat AWD som passar majoriteten av tjänstebilsbudgeten perfekt. Det är nog mycket svårt att vinna tillbaka dem till volvo igen.

Om man nu inte kampanjar igen vill säga.

Sen kommer kanske volvon att få riktigt kass dragvikt med nya D3/D4 medans skoda,passat, tiguan, mondeo, kuga, bmw, mercedes, mitsubishi, toyota, honda mfl alla har 2.0 liters dieslar i programmet som drar 2000 kg.
av Petzzon
Ja även om många tvivlade i denna tråden tidigare tog det inte lång tid innan Volvo fixade till en kampanj på V70 D4 AWD så att den kvalar in som tjänstebil, lite beroende på rabatter givetvis men förmodar man kan få ca 10% på nya Dynamic Edition då hamnar den under 330
av Enzo
Petzzon skrev:Ja även om många tvivlade i denna tråden tidigare tog det inte lång tid innan Volvo fixade till en kampanj på V70 D4 AWD så att den kvalar in som tjänstebil, lite beroende på rabatter givetvis men förmodar man kan få ca 10% på nya Dynamic Edition då hamnar den under 330
Ja, det är ju samma kampanj som D5 AWD som man ju fick med Summum för dryga 330 för nåt år sedan.

Men likförbannat blev det ju ingen säljsucce, de säljer ju ändå fler XC.
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
Registreringsskyltsbelysning var?

Nu har du fått många bra svar. Annars […]

AC problem V70 2016 D3

Då är det väl bara en felsökn[…]

Jag blev ganska irriterad på den där ch[…]

Volvo 740 fördelare