Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av vicster
Oj, redan MY13? Det var som fan :mrgreen:

Volvo är ju ofta snabba med att gå över till nya årsmodellen så varför inte göra't ordentligt och hoppa över en årsmodell, säg? ;-// :wink:
av thole64
vicster skrev:Fabriken stänger väl strax efter midsommar och är sedan stängd till första/andra veckan i augusti, på ett ungefär.

Känns nästan som att jag har haft tur med min order (S60 T3 Summum -11). Jag beställde min i sista veckan på kampanjen för Volvo anställda (typ 25:e mars), och har leverans redan om två veckor dvs v. 19.

Jag skippade dock allt vad "Driver Support" heter, och körde istället på multimedia paketet, vilket verkar ha gått bra. Sen verkar det vara längre köer på V60'n? (dock säljs V60 endast i Europa medans S60 säljs i hela världen så trycket borde väl vara högre på den?)
Hmm, min väntas ut ur fabrik 13:e juli. Är jag lurad?
V60 T3 (kampanjbil), Electrum Guld, Driver Support och lite annat. Beställd 28/2, leveransdatum ändrat från v.15 till 13/7...
Den som väntar på något gott vill inte vänta för länge :???:
av vicster
Men nu nämner du 13/7 två gånger. Ut ur fabrik- och leveransdatum är två skilda tidpunkter.

Du kan säkert ha leverans 13/7, men ut ur fabriken går den garanterat inte 13/7 då fabriken är stängd. Om det stämmer att du får leverans 13/7 borde din bil tillverkas i månadsskiftet juni/juli vilket är precis innan de stänger.

I wish you all luck! :D
Användarvisningsbild
av c30d3
vicster skrev:Men nu nämner du 13/7 två gånger. Ut ur fabrik- och leveransdatum är två skilda tidpunkter.
Du kan säkert ha leverans 13/7, men ut ur fabriken går den garanterat inte 13/7 då fabriken är stängd. Om det stämmer att du får leverans 13/7 borde din bil tillverkas i månadsskiftet juni/juli vilket är precis innan de stänger.
I wish you all luck! :D
Nja...V60 tillverkas i Torslanda och dom har väl semester vecka 29-32 så visst är fabriken i gång 13/7
av vicster
Torslanda har det gällt hela tiden så det är inget nytt...

Är dock osäker på om de går på semester v 28 eller 29, men säger du att det är 29 så säger vi väl det. Med det är verkligen på håret eftersom bilen normalt sett tar två byggdagar på bandet för att bli klar och genast är vi på fredagen v 28. Sista minuterna innan fabriken stänger rullar den av bandet i bästa fall, annars fastnar den där i 4-5 v.

Jag hoppas fortfarande att tholes bil levereras till honom den 13/7 och det bör således inte innebära några problem till semestern sett.
av otown
La min order 9 feb på en v60 ,först 6-7 veckor leverans sen 17 maj, o nu början av juni, börjar undra om det blir detta året???
Nån som vet vad som strular?
av thole64
otown skrev:La min order 9 feb på en v60 ,först 6-7 veckor leverans sen 17 maj, o nu början av juni, börjar undra om det blir detta året???
Nån som vet vad som strular?
Japan, både vad gäller elektronik (speciellt T3?) och färgpigment till metallic.
av mattiasm
mattiasm skrev:Yepp, verkar som om alla får samma information; de som beställde sent på kampanjen prioriteras och får 12:or, förstod det som om iaf alla V60 kommer levereras innan semesteruppehållet. Själv ändrar jag min V60 T3 Summum Ember Black (kulören ej längre tillgänglig) till en V60 T3 Ocean Race för samma pengar (eller rättare sagt; sparar ca 2000:-!), med nackdelen att det blir leverans i september...Nöjd ändå!
Tjoho- Bilen byggdes idag-kanonfin! :-)-) Hur lång tid kan det ta att montera parkvärmare o infällbart drag!?? Leverans w 30 enligt VolvoBil= 4 veckor.. :shock: Jäklars vad fina OceanRace bilarna blir! Svart eller beige läder är väl en smaksak, men den blåa tråden i det svarta lädret var iaf snygg.
av Mrmuscle
Ahh gott!
När beställde du, och vad blev det?

Jag har inte hört nåt mer än slutet av juli för min än!
Kan det gå snabbare än så alltså? Beställde början av april. T3 på kamp!
Användarvisningsbild
av msi
Nu är det äntligen dags att hämta ut bilen! (B)

På fredag tar väntan äntligen slut och till helgen kan man köra en ny V60 T3 Summum i elektrum guld. Lååång vecka blir det fram till dess men jämfört med tiden från 11 april till 26 augusti är det ingenting!
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7

Har beställt en ny nedre knut, hoppas på[…]

V60 sliter däck bak

Generellt sett kan bussningar i dåligt skick[…]

Generator laddar ej batteriet

Säker på att det inte är en anslut[…]

sen kan man ju tolka media som om att affäre[…]