Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

lennarte skrev:Jag använde original lanphållare, klippte av trådarna och monterade "vanliga" glödlampor som lödes fast som originalet. Borde kanske gå att göra med lysdioder också

Mvh
Lennart
Hur lyckades du komma åt att löda innuti hållaren?

Bonusbild på hur man inte ska göra, men var tvungen att testa :)
Bild
Det är inte samma lamphållare som 740-in. Annars ska du "pilla ut" trådarna i lampan och sticka ner lampan i hållaren, dra ut trådarna på sidan i hållaren och löda fast dem. Men, som sagt, det är inte samma hållare och jag använde "vanlig" 1,2W lampa. Var ute i garaget och letade efter en, om jag hittat hade jag fotat och visat

Mvh
Lennart.
Jaså du hade 740i... Då hänger jag med. Jag fick ordning på mitt ljus i handskfacket, gjorde som på bilden men lödde på ett annat sätt. Måste fått båda kardelerna på plus innan, därför det gick sönder.
En del har börjat maila mig om att bilderna inte längre visas. Jag har ingen kontroll över tjänsten som hostar bilderna, men om jag kan så ska jag försöka i mån av tid uppdatera med fungerande länkar.
Jag lovar dock inget.

Ser ut att vara en hel del "mög" ru[…]

Missljud från motor

Hej allihopa. Jag har en Volvo V60 D3 motor som g&[…]

Får inte uppdatering att starta i bilen. Bli[…]

Tack för tipsen :-) Rätta mig om jag […]