Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

en uppdatering kan inte hjälpa mot ett sånt här fel.

Hänger inte riktigt med på det där med lås pinnen, men den är mekanisk, men har även koppling till den elektsika c-lås motorn.
Mmmm mekansk ja.. men styr min nyckel vridning mekansikt till pinnen eller när jag vridit på nyckeln så drar central lås motorn ner den.. passsa på att kolla ni så har fullt fungerande :) att ni kommer att märka att den inte är helt mekanskt ihop bunden med själva låset.. vrider du snabbt på nyckeln så åker inte pinnen ner direkt.. det tar några tiondelar.. alltså är den inte mekanskit bunden med nyckel vridningen.

Nu håller jag påatt testa lite saker som att te.x alltid trycka på den gula knappen på fjärren varje gång innan jag låser upp bilen..
Om te.x när jag rycker på fjärren och den vill öppna dörrarna men något i dörren trasslar som får UCM att få fnatt och låsa sig..då komemr ju inte heller gula knappen eller röda triangeln att fungera.. såå provar detta och se om något sånt kanske kan leda mig nånstans..
Om du kopplar ur all el i bilen (tar bort batteriet) så kommer lås pinnen fortarande att åka upp/ned när du låser/låserupp med nyckel. alltså är den makaniskt ihoppbunden.

men du kan få låspinnen at studsa upp/ned i otakt, vid olika tillfällen när c-låsmotorn är där o sliter i grejorna.

Njae inte precis det felet men jag har fått […]

Prinsessan Désirée V60 2025 PE

Tackar 🥂🙏

TACK SÅ MYCKET! Som sagt, jag har aldrig ha[…]

Hej, Jag upplever samma problem som TS med min s4[…]