Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av sand3rs
BSR använder det magiska ordet "kan" och förbinder sig därmed inte vid något alls. Dock förstår jag att du är besviken.

Trimfilen är identisk oavsett vilken bil den laddas in i. Såvida inte alla dessa bilar upplever samma förbrukningsökning som du så är det väl rimligt att anta att felet finns på någon komponent i din bil, eller?

Sen undrar jag om BSR har behandlat dig illa på annat sätt än att de inte kunnat uppfylla dina krav på trimmet? Tydligen har köpet hävts utan problem och du är fri att ta dina affärer någon annanstans (rimligtvis Autotech).
av Lövet
En chip trimning höjer normalt sett inte förbrukningen vid normal körning. Jag har haft chip själv från BSR på en Saab 900 Turbo.
Användarvisningsbild
av XC90_Executive
bmw skrev:@XC90_EXECUTIVE.
Du fattar fortfarande inte vad diskussionen handlar om?

Om du går in på BSR:s hemsida så står det ingenstans och de kommunicerar inte ut detta heller att förbrukningen kan gå upp så mkt som 25% trots att man inte har använt de "extra" hästarna. Det är BSR:s sätt att utrycka sig som blir vilseledande.

Det spelar ingen roll vad du tycker om att man kan förvänta sig detta. Gå in själv på BSR:s hemsida och läs.
Jobbar du förresten på BSR?
Jag är med helt och hållet.

Det står ingenstans att dom garanterar förbrukningen fortfarande. Det jag först reagerade på var "brinna i helvetet"-biten. Han har fått lämna tillbaka PPC:n och fått pengarna tillbaka. Skulle han kanske få kompensation av BSR för att den har dragit extra soppa också eller? :roll:

Det skulle i princip lika väl kunna vara fel på spridarna. Dom klarar orginaleffekten, men om man trimmar den så kanske dom inte pallar trycket. Oavsett om man kör lugnt eller ej. Det finns ju anledningar varför Volvo skrotar alla garantier på drivlinan (och tillhörande delar) när man "chippar".
av sotam
PhotoJoe skrev:Slutet på historien blev att BSR INTE ville ändra laddtrycket på låga varv, så det resulterade i att PPC:n nu är återlämnad och jag fått pengarna tillbaka. Jag får helt enkelt inse att det inte kommer gå att trimma min T5:a utan att få en ökad bränsleförbrukning, den måste vara jävligt unik. Kanske skulle kolla om det blir samma fel med Autotech? BSR kan brinna i helvetet!
Jag har T5:a från -05 som jag trimmat hos Autotech. Min faktiska förbrukning vid låg och mellanlast ökade inte utan snarare minskade något. Förbrukningen enligt färddatorn stämmer dock inte längre eftersom jag bytt spridare. Vid lite hårdare körning sörplar den dock i sig duktigt med bensin. Jag kör med deras steg1+ som inkluderar gröna spridare och som faktiskt ger en märkbar skillnad mot ett vanligt steg1 och måste vara ett av de mest prisvärda trimmen på marknaden sett till prestandaökningen. Jag har en väldigt trevlig effektkurva och bilen känns som om den vore original, men så mycket snabbare. Ring och prata med Patrik eller Peter på Autotech.
av sotam
bmw skrev:Vad blir skillnaden i effektökning med gröna spridare? Har du även monterat nytt avgas?
Enligt Autotech ger det ca 10hk men framför allt så ger det något större marginal jämfört med originalspridare som inte sägs orka flöda mer bränsle än för ca 320-325hk. Du kan köra med original avgas.

Har testat flera gånger mot en bekants v70 t5 med BSR:s steg1, som visserligen är något tyngre, och den var något långsammare i princip alla intervall.

Nej det är en gängad plugg, ser ut lite […]

En (4T) motor som har lägre lyft men ungef&au[…]

Vad ska jag köpa och varför?

Småkikar lite för kul också p&ari[…]

Uppvärmda vindrutespolare.

Du kanske har rätt, men det var vad servicete[…]