Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av quisten
Nja... blir ingen V70 för mig ialla fall gammla bettan 960 har haft mindre fel på 15år än era nya bilar
har på en månad................ :shock:
Nä skiten började axelerera när FORD tog över.... :twisted:
Tror ni att Toyota kunder har sådana stora problem med sina bilar :?: :?:
Det tror inte jag... :wink: Volvo iallära men då 960 dör så är min Volvo epåk över.
Användarvisningsbild
av Scania
quisten skrev:Nja... blir ingen V70 för mig ialla fall gammla bettan 960 har haft mindre fel på 15år än era nya bilar
Det tror inte jag... :wink: Volvo iallära men då 960 dör så är min Volvo epåk över.

Tja... köpte min V70 för nästan exakt tre år sedan då den hade gått ca 11 000 mil. Har själv kört ytterligare runt 5 000 mil och skall snart in på 16 000-milaservice. Det enda jag bytt är en fjäderbenslagring. Inget annat förutom däck/service. Besiktigade idag på förmiddagen, utan anmärkning. Så jag är i alla fall helnöjd med min V70.

Det är ju ganska självklart att man kan få en annan bild när man läser på forum som detta. Självklart dryftas det mest fel och problemlösning här. V70 är nog inte sämre än någon annan bil, tror jag.
av erc
quisten skrev:Nja... blir ingen V70 för mig ialla fall gammla bettan 960 har haft mindre fel på 15år än era nya bilar
Till de nyare Volvobilarnas försvar vill jag nämna att felen till stor del är kosmetiska och icke-kritiska. Tyvärr tar det allt för lång tid att åtgärda dem och det tycks finnas ett utbrett ointresse i återförsäljarorganisationen. Att mekaniker ser förvånade ut inför ett problem som är så uppenbart utbrett som de jävla fönsterhissarna är märkligt. Jag utgår från att det finns servicebulletiner eller motsvarande om de vanliga felen.

För min del är det lite tvärt om - jämfört med din situation. Det är inte föränn nu jag över huvud taget kunnat tänka mig en Volvo - hur sprängsäkra de gamla tvåfyrtiofemmorna än var. :)
Användarvisningsbild
av XC90_Executive
eccy243 skrev:Får jag bara flika in att det här med sätesskydd tycker jag beror även på vad firman har för rutiner på arbetskläder också. Om meken får nytvättade kläder varje dag så tycker jag att det är en lite annan sak...
Om man får nya kläder efter varje bil så kan jag köpa det! Men inte annars! Det är ju inte direkt en ren miljö.... :roll:
av Amli
Så du menar att ända anledningen till att du inte köper en ny bil är för de klagomål som tas upp på detta forum....? Då är jag i det närmaste chockad att du kör en 960. Gå in på det forumet och man möts inte av något annat än mektips...
av riha
Appel skrev:
riha skrev:JAg hade fettrester på min ratt efter att de bytt koppling. Ratten såg ut som FAN rent ut sagt.

Dock så torkade jag av den med "baby-servetter", fan, den blev som ny. Allt togs bort, den har samma färg som när jag hämtade ut bilen.
Rekommenderas starkt, alltså att köpa in "tvätt-servetter" för barn.
Har du möjligtvis fabrikat på "baby-servetterna"?
Jag syftade på vilka tvättservetter som helst för barn. Exemeplvis ICA:s. Eftersom de innehåljer lite olja också (för att inte torka ut barnets hud) så funkar de faktiskt bra på bilens inredning också.
Användarvisningsbild
av quisten
Amli skrev:
Så du menar att ända anledningen till att du inte köper en ny bil är för de klagomål som tas upp på detta forum....? Då är jag i det närmaste chockad att du kör en 960. Gå in på det forumet och man möts inte av något annat än mektips...

Ja visst finns det problem även på en 960 som är 15 år gammal men jag har haft tur samt vårdat min bil
minutiöst men bilen kostar inte 250 000 - 400 000 heller man måste ju se på iköpspriset.
en svindyr premium bil som lister ramlar av samt alla dessa små irriterande problem ni räknar upp.
Jag skulle blivit galen av ilska då den sprtitt nya bilen skulle krongla så mycket ni snackar om 08-09 modeller
helt oakseptabelt i mina ögon kanske bra om Kineserna tar över så dom skruvar fast grejorna ordentligt.
Volvo lever på en myt som kommer från Amazon,Pv,Duett osv... Dvs:skottsäkra bilar dagens bilar är en förtäckt
Ford och alla vet vad en Ford är väl.
Jag vet att jag svär i kyrkan/Volvo forum men jag säger vad jag tycker också......... :wink:
Användarvisningsbild
av XC90_Executive
quisten skrev:Dvs:skottsäkra bilar dagens bilar är en förtäckt
Jag vet att jag svär i kyrkan/Volvo forum men jag säger vad jag tycker också......... :wink:
Nejnej....men en Aston Martin är en förtäckt Volvo! :shock:

och en Bugatti Veyron är en förtäckt Skoda! En Audi är också en förtäckt Skoda!
av perhall
quisten skrev:
Amli skrev:

Ja visst finns det problem även på en 960 som är 15 år gammal men jag har haft tur samt vårdat min bil
minutiöst men bilen kostar inte 250 000 - 400 000 heller man måste ju se på iköpspriset.
en svindyr premium bil som lister ramlar av samt alla dessa små irriterande problem ni räknar upp.
Jag skulle blivit galen av ilska då den sprtitt nya bilen skulle krongla så mycket ni snackar om 08-09 modeller
helt oakseptabelt i mina ögon kanske bra om Kineserna tar över så dom skruvar fast grejorna ordentligt.
Volvo lever på en myt som kommer från Amazon,Pv,Duett osv... Dvs:skottsäkra bilar dagens bilar är en förtäckt
Du kanske lever kvar i 960-tidens glansdagar, faktum är att både Ford och Opel numera håller bra till mycket bra kvalitet, mao. så är jag glad om min v70 håller som en nyare Ford. (och fråga någon som jobbar på bilprovningen annars...). /PH
  • 1
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 13

Hade samma problem och fungerade prima! Tack och b[…]

Luftfjädring gör underverk med bilen, sk[…]

Problemet är att seriösa verkstäder[…]

Får inte ut diff ur bakaxel

Testa svetsa fast ett par grövre pinnar p&ari[…]