Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av TheBree
Tomas88 skrev:Nu börjar snart tjatet om sänkning :wink:

PS Du har stavat Ljungby fel i din profil. "Lungby"

Ja sen får du fixa en bild på spisen också... motorn alltså. :)
Asså jag kan hålla med om det alla som säger att den ser lite hög ut bak. Ser faktiskt lite komiskt ut på bilderna :P men sen kollar man på en Viggen (flygplanet) eller på ett JAS så ser det ut ungefär så. Lite överdrivet kanske men SAAB har ju som sagt hämtat inspiration därifrån..
och sen så vill jag ju kunna köra med den på vintern och hela tjatet med orginal också! så det blir ingen sänkning! fresta mig inte för då förstör jag/ni alltihop! :wink:
Användarvisningsbild
av Nexus
Du ska behålla den orginal. eller göra modifieringar som går att återställa enkelt till orginal :wink:
Jag sparar allt jag byter på min ,kan vara bra att ha :roll:
Sen får du räkna med vassa komentarer när du skriver ...
Jag tycker absolut att ni ska kommentera bilderna eller kanske ställa en fråga!
Vi är snälla men tycker om att pika varandra lite. :wink:
Fälgarna passar som handen i handsken på bilen, mycket bra val :-)-)
Användarvisningsbild
av Gizz
TheBree skrev: Asså jag kan hålla med om det alla som säger att den ser lite hög ut bak. Ser faktiskt lite komiskt ut på bilderna :P men sen kollar man på en Viggen (flygplanet) eller på ett JAS så ser det ut ungefär så. Lite överdrivet kanske men SAAB har ju som sagt hämtat inspiration därifrån..
och sen så vill jag ju kunna köra med den på vintern och hela tjatet med orginal också! så det blir ingen sänkning! fresta mig inte för då förstör jag/ni alltihop! :wink:
Är det Volvo motor i den också då? Med tanke på att det ska vara så mycket flygplan i den. :P Jas har väl motor ifrån Volvo Aero om jag inte minns helt fel.
av Lövet
Jas Gripen har en Volvo Aero RM12 motor som i sin tur består av 60% General Electric F404 delar. Så det finns både Volvo och jänkdelar i Gripen med andra ord ;)
Användarvisningsbild
av TheBree
Jag funderar på och koppla om så att jag har både helljus och dimljus på samtidigt. Det ska väll inte vara olagligt va?
Istället för att behöva trycka på dimljus-knappen och sedan sätta på helljuset som vanligt med spaken vill jag att både dimljus och helljus går på samtidigt.

Hur löser man detta på smidigaste sättet?

Jag har inte bestämt mig för om jag ska ändra detta eller inte, ville bara höra med er om det typ är svårt eller om det är en baggis.
Användarvisningsbild
av Brainy
Sätter du en strömsladd mellan utgående ström på helljusrelät och signalstiftet på dimljusrelät så bör väl saken vara biff?
Dimmljusets signal lär inte vara stark nog för att påverka helljuset om det går på utgående ström men utgående ström är helt klart tillräckligt stark för att gå som styrsignal till dimmljusrelät. Eller tänker jag galet?

mvh
Anders
  • 1
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 38
D4 VEA dricker olja

Är det någon här som har tips p&a[…]

Jag byter rem varje till varanat år. Vä[…]