Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av riha
Amli skrev:
kave skrev:
JK24T skrev:Ni som upplever ketchupeffekten samt rycken i 2-3 växlingen har ni klagat, till Åf och/eller VP direkt ?
Om inte, gör det ! Jag har klagat och klagat, VP har ringt upp mig för att höra. Ingen lösning ännu men jag har hävdat att denna "egenskap" inte är normal.
T6 automat rycker inte, D5 rycker inte, varför rycker 3,2 då ?
Min knakar och rycker och har dessutom förmågan att röra sig horisontellt i fjädringsrörelser.
Och var hör du av dig till VP?
I vårt fall saknas en viss funktion som ska vara standard på XC70 men säljaren har ingen aning om hur vi ska göra. Kan man då stämma av med VP direkt så vore det ju enklare.
Är det era backspeglar? Jag tycker inte att man ska behöva ringa runt och fråga utan säljaren får helt enkelt lösa det. Om inte säljaren vet får han/hon ta reda på det. Punkt slut. Vad har säljaren sagt till er? Bara ryckt på axlarna så är ärendet utagerat? Inte ok i så fall om du frågar mig. Verkstaden borde ju kunna kolla om inte annat.

Verkar som de kan fixa det ,fick svar om det i förra veckan, avvaktar bara tid för det.
Användarvisningsbild
av VolvoBM
Är det någon som kan säga vad mekanikern skall ladda in för mjukvara för att färddatorn skall få sitt minne? Min mek hade iaf inte lätt att säga vad som skall laddas, och att säga att man uppdaterar dragkroken och på köpet får den funktionen låter långsökt även för mig..... Någon som har rätt info?
av EFI93
Jag har varit in och fått ny mjukvara till DIM (Display information module) men om den låser färddatorn på föregående
är jag osäker om. De provade den för att jag får servicelarm var trehundrade mil. Varje dator har väl sin mjukvara och
det finns väl ett tjugotal i bilen?
Användarvisningsbild
av VolvoBM
Hmm, min dator larmade inte alls om att den skulle in på service. Nu skall dock min tekniker kolla upp detta med DIM.

MEN finns det verkligen ingen som har fått sin färddator att fungera som kan kolla på sitt servicekvitto för att se vilken del som är uppdaterad för att få minnet i senast använda funktion?
:?:
av riha
VolvoBM skrev:Hmm, min dator larmade inte alls om att den skulle in på service. Nu skall dock min tekniker kolla upp detta med DIM.

MEN finns det verkligen ingen som har fått sin färddator att fungera som kan kolla på sitt servicekvitto för att se vilken del som är uppdaterad för att få minnet i senast använda funktion?
:?:

På min förra V70 D5 -06 så hade de glömt aktivera funktionen när bilen tillverkades, de aktiverade den när jag var inne vid första services och jag hade påtalat det.
XC70 2016

Tack. All info är uppskattad oavsett bra elle[…]

En ständig jakt på kapital verkar vara […]

Volvo 945 STARTAR EJ

Hur nollar jag felkoder utan obd2? Bara att lo[…]

Det gör att motorn blir varmare snabbt nä[…]