...

Moderator: Moderatorer

Livräddare eller bötesfälla?

Livräddare
9
22%
Bötesfälla
32
78%
isak skrev:var glad för det du
Är det mitt inlägg du syftar till?

Menar du att jag ska vara glad att de sänkt enligt min beskrivning ovan eller ska jag vara glad för att de INTE sänkt den sämre delen av vägen?

Jag kan nämligen hålla med VV på ett sätt att det är motiverat med en säkning på den aktuella vägen men inte på det partiet där sänkningen är utförd.
Plogningen nu med energiskog som snökäppar är något ojämn i kanterna. I det stora hela var den bra utförd, men på ett flertal ställen syntes det tydligt hur plogbilsföraren vinglat betänkligt då snövallen såg ut som en serpentin. På flera ställen märkte jag vid möte att jag var utanför asfaltskanten vid möten, trots att jag hade en relativt god bit kvar till själva snövallen.
plogar vägverket någonting i egen regi? i mitt område körs det med jordbr-traktorer på 4siffriga vägar frampå e-middagen utanf uppsala. 60-70tlets utrustnig är ett minne blott ett sätt att uppnå 0 visjonen för lekstuga vägv-
isak
Det mesta är nog utlagt på entreprenad idag gissar jag.
Och att jordbrukstraktorer används är väl av ekonomiska skäl då en traktor är billigare att äga/driva än en lastbil. Hastighetsmässigt skiljer det sig nog inte mycket mellan lastbil och traktor vid plogning av landsvägar.
Många av de här större traktorerna körs väl också på torvmossar sommartid, så vinterplogning är nog en välkommen inkomst.

Varför inte en XPENG G6 Performance? Extra al[…]

Bytt kamrem (Continental) på pärlan, […]

Fått de symptomen flera gånger är[…]

Huven indikerar öppen

Tack för tips!