NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Beerbelly skrev:Spolare till framlyktorna krånglar.
Idag hände det vid spolning att munstyckena inte gick tillbaka helt in i kofångaren. Provade flera gånger och den stannar i olika lägen. Någon som vet vad det kan vara som krånglar? Det går att putta in den med handkraft.
Har samma fel på min på vänstersidan. Dock inte varje gång, och precis som du säger så stannar de i olika lägen.
av Tele58
Har en 1,8 flexifuel 2006 som gått 11000, är inte överförtjust i bilen då den måste vara ett sk "måndags ex".

Har haft följande problem:
Oljud från AC, spjäll som inte kan bestämma sig för öppet/stängt(fixat på garanti efter 2 verkstadsbesök)
Problem med strålkastare (xeon) bytt insats 2 ggr.
Backsensorer som slagit till och från som de vill (fixat på garanti)
Problem med centrallås (åtgärdat 2 ggr redan)
Byte av hjullager efter 4000 mil!!
Returfjädring koppling av (åtgärdat efter 3 verkstadsbesök)
Stereo som höjer/sänker ljudnivå lite som den vill (ej åtgärdat)
Obestämt knarr vänster B-stolpe (ej åtgärdat)

Kort sagt en :-(O) :-(O) ***tbil.
hej

Har haft inne min på service, 8000. Efter detta så verkar termomtern ha fått "kallslag". Idag och under de senaste veckorna, då det har varit varmt har den ibland stått på -1 frad, fast det har varit 28 grader ute.

Någon som känner till detta?!

Vore tacksam för svar!!!

Mvh
Carl
av agb007
carlcamper skrev:hej

Har haft inne min på service, 8000. Efter detta så verkar termomtern ha fått "kallslag". Idag och under de senaste veckorna, då det har varit varmt har den ibland stått på -1 frad, fast det har varit 28 grader ute.

Vore tacksam för svar!!!

Mvh
Carl
Det där fick jag när den blev inkallad för kampanjen med elkontakterna i dörrarna som skulle smörjas där de smörjde för mycket så de gled isär. Då fick termometern tuppjuck.

Min V50 06 1,8F har kläm 4800 mil där tuppjucket ovan samt att ljudet vid två tillfällen inte kommit från stereon.
OK efter avstängd och låst i 5 minuter.
av McSteven
Kört 350 mil med V50 1.8F my09. Vänster bakre fönsterhiss vill inte gå upp hela vägen. Får vid ca var 10:e start upp ett felmeddelande om att antisladdsystemet måste in för service. Det senare försvinner vid omstart.

Annars funkar allt fint. Tacka f*n för det efter så kort tid.

Edit: Justerat slarvfel
Senast redigerad av 1 McSteven, redigerad totalt 0 gånger.
Användarvisningsbild
av FiddeUBC
Min teori om att volvo har dålig kvalitètskontroll stärks hela tiden.
Jag var o tittade på en splice ny V50 D5 r-design är låspinnarna stod i olika nivå på alla dörrarna, på en bakdörr såg det tom ut om om de hade glömt att sätta dit en låspinne.
Det som nog rågade måttet var när jag upptäcker att växelspaksknoppen är utan aluminiuminlägg. Detta ingår i r-design och måste ha blivit felbyggt. Vem kontrollerade detta innan bilen lämnade fabrik???
av jensam
hej

Vore tacksam för svar!!!

Mvh
Carl
Det är garanterat kontakterna i A-stolparna som har ärgat. Alla V50 byggda fr o m maj -06 har den nya, guldpläterade, sorten. Min är byggd april -06 och hade de gamla kontakterna. Jag fick de utbytta på garantin. Tyvärr lämnade mekarna spår efter sig som vanligt... Metallspån i båda sätena, repor och skav på ett av dörrhandtagen och en dörrsida som var så dåligt ditsatt att man tydligt kunde se hur clipsen var alldeles sneda. Urdåligt! Har nu fått en ny tid för att fixa fel som de själva orsakat!

Jag har för övrigt råkat ut för en hel del fel på bilen jag med... Jag orkar bara inte rada upp dem nu.
McSteven skrev:Kört 350 mil med V50 1.8F my09. Får vid ca var 10:e start upp ett felmeddelande om att antisladdsystemet måste in för service. Det senar förssvinner vid omstart.
V50 D5 -my09
Detta har hänt mig en gång, och det var efter att jag just hade tvättat bilen. Fick inte bort felkoden via omstart, men däremot när jag kört ca. 40 m. Min tanke var att det blivit vatten kring nån sensor eller nåt. Har tvättat bilen efter detta också, utan att det blivit något fler felmeddelande.
Jag har kört ca. 350 mil också.

Har dessutom börjat misstänka att regnsensorn inte funkar riktigt. Vid påslag så går ju torkaren en gång, men sen går den inte nåt mer, trots mycket dropp på rutan.

Har automatlåda, och när jag ska växla upp manuellt så verkar det som den inte känner av rörelsen, utan jag får
"ta i" lite extra. Växla ner funkar hur lätt som helst, en liten puff liksom.
Tja DogWalker!

Du vet väl att man justerar känsligheten på regnsensorn med skruvhjulet på torkarspaken, sen gör torkarna ett slag vid aktivering av sensorn samt ett slag vid varje snäpp du justerar känsligheten.

fassarss
  • 1
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
Varierande laddtryck Volvo 940

Vad skulle kunna jävlas med den tror du? K&au[…]

VOC Service

..uppdatering programvara.. Nu har du en smart[…]

DennisCA's Volvo 850 -97