NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av GrandDanoise
Om man tycker att en radiosändning med absolut bästa mottagning är kasst ljud, så skit i FM-sändare! :lol:
Räcker nog för att 99% av bilförarna ska vara nöjda iaf.. Och jag tror inte att du kommer att höra nån skillnad från dina brända CD-skivor! :wink:
(Så länge man inte köper nåt billigt skit för typ 99:- :lol: )

/D
Användarvisningsbild
av Orfeous
Bild

nyhämtad :) i mörkret.
Användarvisningsbild
av Orfeous
Nu är bakvingen på lackering :)
återstår bara montering... oj oj.. hur ska de gå? :D tips får gärna ges.

Kan också säga att jag har beställt tid för byte av strålkastarna fram och kontakterna i A-stolparna :)
fick en tid 3e januari.. de är ju en evighet dit.

Varför strålkastarna ska bytas är för att de är full med fukt och vatten. Enligt verkmästaren så hade dom provtryckt glasen och då hade det tydligen sprutat vatten överallt som han sa.
Centrallåset spökar också.. ibland låses inte alla dörrar. Ibland låses inte alla dörrar upp.. det har också hänt att hela högra sidan varit helt död.. ingen ström alls (ingen diod som lyste till elhissar och låsknapp) gick inte att öppna dörren heller :P Kändes ju inte speciellt säkert.

Har nu också upptäckt att högra yttre backspegeln verkar inte uppvärmningen fungera på om det nu finns någon på den? Den vänstra fungerar iaf.

Detta går givetvis på nybilsgarantin o reparationen tar ungefär 1dag :)
Gäller att hitta felen medans garantin är kvar annars kommer de till o bli dyrt tror jag.
av Christian_m
GrandDanoise skrev:Om man tycker att en radiosändning med absolut bästa mottagning är kasst ljud, så skit i FM-sändare! :lol:
Räcker nog för att 99% av bilförarna ska vara nöjda iaf.. Och jag tror inte att du kommer att höra nån skillnad från dina brända CD-skivor! :wink:

/D
När du hade volvon, var placerade du FM-sändaren nånstans då? Har nyss köpt en sändare och när jag har den framme vid armstödet så hörs det ett lätt brus då och då, men min förhoppning är att det ska finnas ett ställe som är optimalt så att jag slipper även de svaga störningarna :) Antennerna sitter ju lite långt bak för att man ska kunna lägga iPod'en i närheten och samtidigt kunna styra låtvalen medans man kör :D

Vad har du för sändare förresten?
Användarvisningsbild
av vickan
Orfeous skrev:Centrallåset spökar också.. ibland låses inte alla dörrar. Ibland låses inte alla dörrar upp.. det har också hänt att hela högra sidan varit helt död.. ingen ström alls (ingen diod som lyste till elhissar och låsknapp) gick inte att öppna dörren heller :P Kändes ju inte speciellt säkert.
Min bil ska in efter nyår för samma fel. Sjukt störrande. Ett väldigt vanligt fel enligt verkstadskillen jag pratade med, något kontaktstycke som glappar...
av GrandDanoise
Christian_m skrev:
GrandDanoise skrev:Om man tycker att en radiosändning med absolut bästa mottagning är kasst ljud, så skit i FM-sändare! :lol:

/D
När du hade volvon, var placerade du FM-sändaren nånstans då? Har nyss köpt en sändare och när jag har den framme vid armstödet så hörs det ett lätt brus då och då, men min förhoppning är att det ska finnas ett ställe som är optimalt så att jag slipper även de svaga störningarna :) Antennerna sitter ju lite långt bak för att man ska kunna lägga iPod'en i närheten och samtidigt kunna styra låtvalen medans man kör :D

Vad har du för sändare förresten?
hade nåt skit från Onoff... "And" eller nåt sånt... hade den i facket under armstödet och det var inga problem med ljudet, en polare har en Mondeo och hade lite brus, så han fick ha den i ryggfickan på pass.stolen.. Där kom han åt den lätt...

/D
av Christian_m
GrandDanoise skrev: hade nåt skit från Onoff... "And" eller nåt sånt... hade den i facket under armstödet och det var inga problem med ljudet, en polare har en Mondeo och hade lite brus, så han fick ha den i ryggfickan på pass.stolen.. Där kom han åt den lätt...

/D
Okej, får väl testa lite då med den jag köpt.

Var det Alt 1 eller Alt 2 ?
Användarvisningsbild
av Orfeous
vickan skrev:
Orfeous skrev:Centrallåset spökar också.. ibland låses inte alla dörrar. Ibland låses inte alla dörrar upp.. det har också hänt att hela högra sidan varit helt död.. ingen ström alls (ingen diod som lyste till elhissar och låsknapp) gick inte att öppna dörren heller :P Kändes ju inte speciellt säkert.
Min bil ska in efter nyår för samma fel. Sjukt störrande. Ett väldigt vanligt fel enligt verkstadskillen jag pratade med, något kontaktstycke som glappar...
Det är kontakterna i A-stolpen som har korroderat :)
tar 4-5 timmar att byta. Tänk om det inte hade gått på garantin oj vilka summor man skulle få pröjsa ut.
Användarvisningsbild
av vickan
Orfeous skrev:
vickan skrev:
Det är kontakterna i A-stolpen som har korroderat :)
tar 4-5 timmar att byta. Tänk om det inte hade gått på garantin oj vilka summor man skulle få pröjsa ut.
yupp, de sa det skulle ta ett ganska bra tag.. lite segt, för ljuset pekar ner i backen nu också, och skruvarna funkar inte... ska in för det med..
Användarvisningsbild
av Orfeous
men du.. hade inte du xenonkonverterat? :D
  • 1
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9

Stämmer.

V60 sliter däck bak