Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

svergie2 skrev: tis 14 sep 2021, 07:17
bem skrev:Provade nu direktstart via Volvo Cars appen för det var bara +11 grader ute så då går det ju direktstarta. Det var bränslevärmaren som gick igång via appens direkstart ("Nu"). Man kan se det i förardisplayen sen när man öppnar dörren och kikar för symbolen för att bränslevärmaren är igång och kör visas (se bilden nedan, symbolen med de tre vertikala S-kurvade strecken med pilspetsar på). Kanske inte går starta motorn via appen om man har bränslevärmare i en Volvo? Ungefär som på min gamla V70 MY14 som har dieselvärmare, det går ju bara starta dieselvärmaren från appen, inte bilens motor.
/Bo
Om du väljer åk om 1-15 minuter borde du få upp en fråga där den frågar ifall du vill starta motorn. Iallafall på gamla sensus, kanske inte kommit till din bil än?

Skickat från min SM-G986B via Tapatalk
Har inte kommit än i Volvo Cars appen för bilar med Google Android Automotive (som min V90 Recharge 2022:a har).
Jag har inte det jag ringat in i appen nedan (bilden är från en annan kille som kan se detta, han har nog Sensus).
/Bo
Bilagor
Volvo_Cars_appen.jpg
Volvo_Cars_appen.jpg (26.95 KiB) Visad 234 gånger

Det var ju det jag sa. Vissa ser bara problem. D[…]

Uppdatering! Bilen är återigen ihopmon[…]

Bytte ut batteriet 2023. Hur är det med remme[…]

Tjosan! Gammal tråd med aktuellt problem[…]