Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av cycler
Ni pratar lite om äpple o päron....

Uppgraderingar av noder brukar kosta 1 spänn + moms...
(CarMan, finns det uppgraderingar som kostar mer??)

NYA funktioner kostar allt mellan himmel och jord....

Givtvis arbetskostnad.... som jag tycker är för höga....dvs mekaren och alla runtomkring har för hög lön. (eller jobbar för långsamt)

/C
Användarvisningsbild
av Loner
cycler skrev: Givtvis arbetskostnad.... som jag tycker är för höga....dvs mekaren och alla runtomkring har för hög lön. (eller jobbar för långsamt)
/C
Tycker arbetskostanden är ganska normal jag, brukar få ge runt 300:- orabatterat för mjukvarunerläsningar, tar meken minst 15 minuter att hämta min bil, tanka ur/ner mjukvara, köra ut bilen igen.
Sen skall han skriva "notan" osv.. så det går säkert minst 30 minuter av hans tid.

/L
Användarvisningsbild
av dave
För att klargöra en ståndpunkt: Tror inte mekanikern på min lokala volvohandlare är direkt överbetald, han har nog rätt medioker lön. Det är ägaren till företaget de flesta av oss tycker tar ut för höga kostnader. Så ingen mekaniker som jobbar på en volvoåterförsäljare läser detta och tror att vi hatar honom!

sen 300 kr är bättre för 30 min jobb, min tog 800 för ca 30 min jobb.. uuh

Dave
Användarvisningsbild
av #27
cycler skrev:Givtvis arbetskostnad.... som jag tycker är för höga....dvs mekaren och alla runtomkring har för hög lön. (eller jobbar för långsamt)

/C
Tack för att du uppskattar när man har en månadslön på 17800 med x antalår i yrket...
av krewblew
Mekarna på volvo tar 950:- i timman på verkstan här i karlskoga..
Det har jag ringt o frågat på Helmia karlskoga..
Daddan skrev:Solna bilteknik skulle jag inte serva bilen på. Har hört många skräckexempel. Kolla här:
http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp? ... nderType=1
http://forum.saabturboclub.com/viewtopi ... +bilteknik
http://forum.saabturboclub.com/viewtopi ... c&start=30
Jaah' du.....det var fan inte bra asså...det visste jag inte alls..som sagt...jag har "hört" det av en snubbe...just words...så jag kan väl inte säga att jag är så imponerad av att läsa dessa trådar du postat.....hmm..Tack !!
Ser inet direkt ut som att det är servicestället nummer 1 med andra ord..hahah...*försöker glömma*
Användarvisningsbild
av sprayblob
...kan vi inte tona ner oss här på denna tråd.....en massa onödig munhuggningen leder ju fan inte nånstans...
Kan vi inte koncentrera oss på sakligheter...så fruktansvärt tråkigt att läsa massa jidder om löner o skit...visst fan avspeglar det priserna till slutkunden i slutändan..men det är ju inte direkt gratis att driva en firma av större karaktär oavsett om det är en Volvo eller Toyota....

Det finns saker man stör sig på...det gör det...känns ju inte roligt att det inte ibland går att få ett enhetligt pris på en ev. servicerelaterad sak....ibland kan det skilja 1000-tals kronor mellan 2 olika firmor....men that's life.
Acceptera eller som någon här tidigare sa....sälj då bilen eller byt till nåt billigare "åk"....åk buss..vespa....ta cykeln....whatever.
I grund och botten är du lurad om du köper en bil.
Användarvisningsbild
av Loner
#27 skrev:
cycler skrev:Givtvis arbetskostnad.... som jag tycker är för höga....dvs mekaren och alla runtomkring har för hög lön. (eller jobbar för långsamt)

/C
Tack för att du uppskattar när man har en månadslön på 17800 med x antalår i yrket...
Inte alla som förstår att massa pengar försvinner i administration, lokaler, verktyg, utbildning osv...

/L
av Marbas
Loner skrev:
#27 skrev:

/C
Inte alla som förstår att massa pengar försvinner i administration, lokaler, verktyg, utbildning osv...

/L
Far att inte tala om skatter och andra statliga avgifter.... (nu blev det helt plötsligt en politisk diskussion...)
  • 1
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 17

@EbbevonVolvo , Verkar vara en framtida popul&au[…]

Bilen offline

Min har tappat anslutning mitt på dagen p&ar[…]

Sota ur partikelfilter i Vida

Så är det. Filtret skall bytas efter 12[…]