Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Min ser inte ut som på bilden, halsen är kortare. V90 CC 2018.
Ska mäta på min i morgon, återkommer om detta,. Fråga, på V90 CC MY19. Är dom infällbara dragkrokarna monterade på fabrik eller hos återförsäljare före leverans?
Bilderna hos Volvocars på infällbar dragkrog liknar inte de ni lagt in.
Kolla på Volvocars. Har ni fått originalkrok eller har återförsäljaren monterat en billigare krok. Eller är det fasta krokar?
Min är den utfällbara, har inte eftermonterat den och tror att den är monterad på fabrik. När jag kollar under så ser hålet ut att ha varit utskuret från början. Spikraka linjer. Bild på min krok finns tidigare i tråden. Blir inte riktigt klok på detta.
Frippefräs skrev: lör 10 aug 2019, 18:23 Krokar monteras alltid hos ÅF, aldrig hos Volvo, enligt Bilia.
Det beror väl på olika faktorer enligt tidigare trådar.
Jag hade valt en fabriksmonterad, just för att få ett snyggt snitt där kroken tittar ut.
Också enligt tidigare trådar har inte alla ÅF-verkstäder skurit ut på ett snyggt sätt, vilket man kan förvänta sig på en bil i prisklassen för XC90/S90/V90/V90 CC.
Hur kan man annars kolla om den är eftermonterad?
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
AC problem V70 2016 D3

Då är det väl bara en felsökn[…]

Jag blev ganska irriterad på den där ch[…]

Volvo 740 fördelare

Det ör inte samma kabedragning. Det skiljer p[…]

Hur du kunde ha en Tesla i flera år och int[…]