Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Johanssonhenrik78 skrev:Har samma bekymmer på min V90CC som enl transportstyrelsen är producerad 201802 oc som jag hämtade ut 22/2.
Fota eller filma. Åk till Volvo och visa. Var beredd på att stå på dig. Men snart så kanske de finns ett case på detta så man slipper argumentera sig blodig.

Jag fick göra det i fredags trots foton och ett förklarande mail. Nu har jag dessutom spelat in en film som visar bristen på funktion. De lovade dock att söka efter registrerade fel och åtgärder.

De värsta var att de jämförde med en stående v90 och påstod att den funkade på samma sätt så då är min bil hel. När jag då förklarade "det bevisar ingenting, möjligen att även den bilen också trasig." Då tittade mekanikern på mig ungefär som att jag förklarade att jag kunde flyga med tankens kraft. Aldrig sett nått sån förvånad min tidigare i mitt liv.

Skickat från min SM-G930F via Tapatalk
tuvok4se skrev:Har kollat på detta i olika kombinationer och kommit fram till att på min bil så värmer slingorna framför kameran endast när man kör defroster på framrutan.
Vad avser du med defroster på framrutan, är det eluppvärmd framruta?
AndS skrev:
tuvok4se skrev:Har kollat på detta i olika kombinationer och kommit fram till att på min bil så värmer slingorna framför kameran endast när man kör defroster på framrutan.
Vad avser du med defroster på framrutan, är det eluppvärmd framruta?
Har ingen eluppvärmd framruta utan använder bara knappen max defroster
https://support.volvocars.com/se/cars/p ... 515f685119
Något är knasigt då med andra ord.
Programmeringsfel?
Skall kolla min också sedan. Kanske behöver de inte byta ruta...?
För att snurra till det här ytterligare så kommer här mer förvirrande information. Jag har ju längre upp i tråden publicerat en bild på hur det ser ut när det fungerar. Min bil är alltså "hel" i någon bemärkelse. Döm om min förvåning när jag i lördags morse ser att det INTE fungerar på samma bil.
Det var c:a -10 på morgonen. När jag kom ut hade dieselvärmaren gått i c:a 30 minuter så rutorna var isfria, förutom över kameran då. Frugan var som vanligt sen ut, så bilen stod på tomgång ett par minuter innan hon dök upp. Av en slump la jag då märke till att isen fortfarande var kvar framför kameran.
Vi kör iväg, ska bara en kort bit så efter fem minuter parkerar jag igen. Isen är fortfarande kvar, trots att det nu är c:a 10 minuter sen jag startade bilen. Eftersom jag vet att detta funkade för ett par veckor sedan är min teori att logiken som slår på värmen inte är riktigt pålitlig. Någon som klurat ut vad som ska till för att värmen ska gå igång?

Tilläggas bör att jag hade på värme i speglar och bakruta, men jag körde inte defrostern på vindrutan.
PaNi skrev:För att snurra till det här ytterligare så kommer här mer förvirrande information. Jag har ju längre upp i tråden publicerat en bild på hur det ser ut när det fungerar. Min bil är alltså "hel" i någon bemärkelse. Döm om min förvåning när jag i lördags morse ser att det INTE fungerar på samma bil.
Det var c:a -10 på morgonen. När jag kom ut hade dieselvärmaren gått i c:a 30 minuter så rutorna var isfria, förutom över kameran då. Frugan var som vanligt sen ut, så bilen stod på tomgång ett par minuter innan hon dök upp. Av en slump la jag då märke till att isen fortfarande var kvar framför kameran.
Vi kör iväg, ska bara en kort bit så efter fem minuter parkerar jag igen. Isen är fortfarande kvar, trots att det nu är c:a 10 minuter sen jag startade bilen. Eftersom jag vet att detta funkade för ett par veckor sedan är min teori att logiken som slår på värmen inte är riktigt pålitlig. Någon som klurat ut vad som ska till för att värmen ska gå igång?

Tilläggas bör att jag hade på värme i speglar och bakruta, men jag körde inte defrostern på vindrutan.
Har du kört värme i framrutan de andre gångerna när det har fungerat?
Xanthopteryx skrev:
PaNi skrev:För att snurra till det här ytterligare så kommer här mer förvirrande information. Jag har ju längre upp i tråden publicerat en bild på hur det ser ut när det fungerar. Min bil är alltså "hel" i någon bemärkelse. Döm om min förvåning när jag i lördags morse ser att det INTE fungerar på samma bil.

Har du kört värme i framrutan de andre gångerna när det har fungerat?
Med 95% säkerhet: nej.
  • 1
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 10

Frontspoiler 39854555 Tröskel V […]

Kanske dålig kontakt, ska försöka […]

Foringer / Bussinger V90 CC

Om du bör byta mer än endast bakre l&aum[…]