Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Mikaels80 skrev:Jag hade mobilen bluetoothansluten till bilen och laddade ner kartan den vägen, gick hur smidigt som helst.
Hela kartan eller bara vissa regioner ? Skulle tippa på att du drog ner enbart Skandinavien för det tillåter bilen till och med att göra automatiskt.
av Noodles
Försöker uppdatera Skandinavien här!

Provat med gammalt, formaterat (fat32) 32Gb minne - fail
Provat med nytt, formaterat (exFat) 64Gb Sandisk Ultra 3.1 - fail..

Har version 1150, om jag minns rätt, i bilen.
Tankar ner nya versionen direkt på USB´t, har kontrollerat nedladdningen men sen när är det stopp.
Händer inget när den sätts i bilen.

Som jag tolkar det ska filen inte un-raras?
Kan jag ha för gammal version i bilen, läste nåt om att nån behövde nåt uppdaterat av Volvo innan det funkade med egenuppdatering via USB?

Tips mottages tacksamt. :-(
av Noodles
Xanthopteryx skrev:Har du i rärr port i bilen?
Kan du se mediafiler på pinnen?
Lägg den i rooten, båda filerna (så som de kommer ner när du tankar hem).
Har provat båda, ska testa slänga på en mp3 och se.
<edit>
Jaja, det funkade fint. :-)
Då funkar pinnen och dess kopplnig till bilen.
I så fall skall det fungera, om du som sagt var lägger de nedladdade filerna i rooten på pinnen.
Gör det inte det så får nog en verkstad ta sig en titt.
av GoranP
Jag vet inte hur du gör, men jag gör så här:
- Från sidan "Ladda ner karta till Sensus Navigation (2016)" klickar jag på (i mitt fall) Windows och kör programmet.
- När programmet har startat, väljer jag att spara direkt på USB-stickan,
- Programmet säger sedan till när det är klart, då ser jag till att mata ut stickan via Windows kommando'n,
- Tittar jag på innehållet i stickan, innan utmatning, ser jag filerna i roten på stickan,
- dom visas som typ : CHECKSUM, DBINFO.ME, MapImageSPA.001, MapImageSPA.002, osv (i mitt exempel är det europakartan).

Därefter sätter jag i stickan i bilen, brukar fungera varje gång. Efter ca en timma, (europakartan), brukar den vara klar.
av Noodles
GoranP skrev:Jag vet inte hur du gör, men jag gör så här:
- Från sidan "Ladda ner karta till Sensus Navigation (2016)" klickar jag på (i mitt fall) Windows och kör programmet.
- När programmet har startat, väljer jag att spara direkt på USB-stickan,
- Programmet säger sedan till när det är klart, då ser jag till att mata ut stickan via Windows kommando'n,
- Tittar jag på innehållet i stickan, innan utmatning, ser jag filerna i roten på stickan,
- dom visas som typ : CHECKSUM, DBINFO.ME, MapImageSPA.001, MapImageSPA.002, osv (i mitt exempel är det europakartan).

Därefter sätter jag i stickan i bilen, brukar fungera varje gång. Efter ca en timma, (europakartan), brukar den vara klar.
När jag laddat ner och kollar på filerna har jag en rar fil och en dbinfo fil.

Samtidigt så säger nedladdningsprogrammet att jag har en godkänd Sensus version på minnet när jag väljer kontrollera nerladdning... :-/
av Noodles
Xanthopteryx skrev:Då funkar pinnen och dess kopplnig till bilen.
I så fall skall det fungera, om du som sagt var lägger de nedladdade filerna i rooten på pinnen.
Gör det inte det så får nog en verkstad ta sig en titt.
Nyformaterat minne, exFat, för stort för Fat32 säger Win10.
Blir nog en sväng förbi Volvo, dom kliade sig lite i huvudet när jag beskrev problemet.
  • 1
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8

Jag blev ganska irriterad på den där ch[…]

Volvo 740 fördelare

Det ör inte samma kabedragning. Det skiljer p[…]

Hur du kunde ha en Tesla i flera år och int[…]

DRL problem

Beter sig strålkastaren likadant om du anv&a[…]