Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av jocco
För mig har fjärrstart fungerat till 100%
Scheman för värmare funkar men ger alltid felmeddelande när det skapas/ändras/aktiveras eller avaktiveras
Skicka destination till Nav. har ännu aldrig funkat (inget felmeddelande i telefon)
Enkel start av värmare har fungerat i stort sett alltid.

Har tidigare haft VOC i V70 -13 samt XC60 -15 och där har jag aldrig haft problem annat än när det varit allmänna störningar.
av swm
Fick bilen 5 januari: (V90 D4 AWD)
Har ännu inte testat fjärrstart så där har jag ingen erfarenhet
Scheman för värmare funkar inte, ger alltid felmeddelande när det skapas
Jag har däremot lyckats få in en schemastart, men den fungerade inte när jag lade in den utan dök upp i appen först ett par dagar senare??!
Skicka destination till Nav. - Har ingen äkta Nav utan bara gratisversionen. Det går utmärkt att skicka en destination men jag vet inte vart den tar vägen.
Direktstart av värmare har fungerat i ca 50% av fallen, alla gånger utom en har det givit felmeddelande även efter flera försök i rad. Då och då är den igång ändå när jag kommer till bilen,

Har tidigare haft VOC i V70 -15 där har jag sällan haft problem annat än när det varit allmänna störningar.
Det måste vara något lurt med VOC-versionen i V90. Efter två veckor är detta den största plumpen i hela V90-ägandet.
av Flajjan
Hade en 2011 XC70, använde bränslevärmaren nästan varje dag - aldrig problem med något. Hade VOC, inga problem med denna heller.

Har nu en 2014 XC70 med VOC kör bränslevärmaren varje dag innan jag åker. Om jag åker till kontoret är det 3 mil, jag har aldrig haft problem med vare sig VOC, värmare eller batteri. Bortsett EN gång, när vi kom hem efter en vecka borta och jag ville starta värmaren, då fick jag ett meddelande att det inte gick pga batteri.
av Gorban
Start av värmaren eller fjärrstart via VOC har lagts av helt sedan några veckor. Ibland varnar batteriet för låg spänning trots att jag kör 6-12 mil per dag.
av MickeSjöholm
Samma problem, S90, måste ladda den varje veckoslut över natten annars fungerar inte värmaren, inte ens efter 100km körsträcka, ger låg batterispänning, men S/S fungerar. Fjärrstart fungerade 2 dgr i förra veckan. Jag hade bilen på uppdatering i slutet av november och det verkar som om VOC blivit sämre efter det. Före uppdateringen så startade alltid bilen och värmaren med VOC men det var problem med låg batterispänning och uppdateringen skulle fixa det problemet...
av bankb
Jag hade extrema problem med min V70 MY15 med batteri och värmare. Ofta den inte startade, och efter två batterislut pga av värmaren så fick jag äntligen verkstaden att gå igenom bilen.

Dom säger sig ha bytt batteriet som var defekt, om det sen var något annat som var tokigt vet jag inte.

Lite OT; men hade en BMW 320d mellan 2007-2010. Fick byta hela värmepaketet en gång om året under alla år. Så visst är Volvo lite mer välbyggda för svensk vinter än de kära tyskarna. Även om Audi säkert håller en hyfsad nivå.

Skickat från min iPhone med Tapatalk
Användarvisningsbild
av Volvosmurf
Är det bara jag som upplever att VOC har börjat fungera ännu sämre, senaste tiden tycker jag inget fungerar, inte ens direktstart av värmare vilket tidigare fungerat bra. Och programmera timern eller låsa bilen fungerar inte heller.
av BennyL
Det verkar som om det är mycket problem för er som har x90, men färre för oss med x60/x70. Har aldrig haft problem med timer till värmaren eller att låsa/låsa upp som det verkar på 90-folket. Trist att det skall behöva strula med en så i övrigt trevlig funktion...
Användarvisningsbild
av sura56
Volvosmurf skrev:Är det bara jag som upplever att VOC har börjat fungera ännu sämre, senaste tiden tycker jag inget fungerar, inte ens direktstart av värmare vilket tidigare fungerat bra. Och programmera timern eller låsa bilen fungerar inte heller.
Mitt VOC fungerar bra, använder direktstart i stort sett varje morgon, funkar varje gång.
Att ställa in timern via appen brukar misslyckas på första försöket men går alltid på andra.
Jag har inte gjort någon uppdatering av programvaror i bilen sedan jag fick den.
av samsimba
Min v90 har uppdaterats och efter det slutade VOC att fungera. Var borta i Julas 2 veckor och då dog batteriet helt. Idag var bilen inne på verkstaden och dom lyckades fixa ordning VOC. Mjukvaru uppdatering och byte av batteri löste problemet!
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7

Fast nya EX60 för 700 000 kr borde må[…]

Vad är det för plastburk som sitter prec[…]

Lyfta mittkonsolen

Jag behöver komma åt under mittkonsolen[…]

Stenskott då rostar det inge konstigt med de[…]