- tis 26 dec 2006, 21:19
#77131
CarMan skrev:Ja precis, tyvärr blir det ofta verkstans fel då istället.Frigge skrev:TerSve skrev:Apropå detta om importbilar. Vad jag förstår så är vinsten på varje såld nybil i Sverige ganska liten. Däremot så är vinsten större på eftermarknaden. Jag ser många sålda timmar och reservdelar på varje extra importbil som kommer in i landet. Varför känns det som att man inte ens vill ta i dessa bilar ens med tång. Alla verkstäder i i landet borde se att det är extrapengar som kommer in.
Är min känsla fel? Vad tycker ni?
Jo det finns ju fler sätt att se det på.
Den stackarn som köpt denna bil som inte ens är värd hälften av av vad han/hon betalat, som får lägga ut en hel del pengar på delar som kanske borde hålla längre än vad mätarställningen i bilen säger (i verkligheten 10,15,20 000 mil mer)
Nästa nackdel är att Varumärket smutskastas (Gäller inte bara Volvobilar självklart) när saker går sönder i förtid (som det ser ut som allafall) en automatlåda som rasar när bilen "bara" gått 15000 mil, en Turbo som börjar ryka efter "bara" 12000 mil, en motor som rasar efter "bara" 16000 mil osv osv. Folk tror ju på allvar att märket dom köpt inte är bättre än så här för en Importbil måste ju vara lika bra som vilken som helst. :roll:
sen så är det ju bara verkstan som försöker blpsa mig, bilen var ju fin sa säljaren.... den verkstan åker jag aldrig mer till....
/Frigge
Ps. Skicka helst inte frågor på PM. Ta det i Forumet istället. Ds
Ps. Skicka helst inte frågor på PM. Ta det i Forumet istället. Ds