- lör 06 jun 2015, 09:45
Då snackar vi rejäla pengar!
Kontentan av det hela är att inte köpa bilar överhuvudtaget, eller hålla sig till begagnat i prisklassen 2- 10 Kkr, där är värdet någorlunda beständigt så länge grejorna funkar...
Själv är jag oerhört bilintresserad och har varit sedan sandlådeåldern, för mig är det ok att värdeminskningen per månad mångdubbelt överstiger driften, vilket när jag tänker efter är vansinne!! :shock:
Sens moral: tänk inte logiskt vid ett bilköp, kör med hjärtat och lämna hjärnan hemma!! :D
Mwi skrev:Kan någon förklara problemet, för jag förstår inte tänket. När jag köper något så bygger mitt beslut på vad kostar det jag vill köpa vid köptillfället, inte vad det kostade igår, inte vad det kostar imorgon. Eller blir det en bättre affär om jag köper något idag och den blir dyrare imorgon, har jag tjänat pengar då, eller blir det istället en dålig affär om priset sjunker?Du har så rätt "Mwi", förstår inte heller klagomålen, detsamma gäller allt vad du köper i form av kapitalvaror, inte minst hemelektronik. Är inte helt ovanligt på bostadsmarknaden heller, nyproduktion som blir svårsåld med rabatter på hus eller tomter när hälften av köparna redan betalat fullpris.
Själv bryr jag mig inte vad andra betalar, jag betalar vad jag tycker det är värt.
Då snackar vi rejäla pengar!
Kontentan av det hela är att inte köpa bilar överhuvudtaget, eller hålla sig till begagnat i prisklassen 2- 10 Kkr, där är värdet någorlunda beständigt så länge grejorna funkar...
Själv är jag oerhört bilintresserad och har varit sedan sandlådeåldern, för mig är det ok att värdeminskningen per månad mångdubbelt överstiger driften, vilket när jag tänker efter är vansinne!! :shock:
Sens moral: tänk inte logiskt vid ett bilköp, kör med hjärtat och lämna hjärnan hemma!! :D
Nuvarande bilar:
Volvo XC60 Summum D4 AWD automat 2017
Volvo C70 Coupe T5 automat
Volvo 740 GLT manuell 1990
Austin A35 1958
Buick Super Riviera 4D HT 1956
Volvo XC60 Summum D4 AWD automat 2017
Volvo C70 Coupe T5 automat
Volvo 740 GLT manuell 1990
Austin A35 1958
Buick Super Riviera 4D HT 1956
- By Lövet