- tis 26 jan 2016, 00:01
Jag jobbar nästan inom synhåll från en Biltemabutik numera, så jag har haft tid att botanisera efter vad de har, vad som är bra och vad som är dåligt. Det finns både och, nämligen. Köper man deras bästa verktyg fungerar de riktigt bra.
Här är några bra grejor, som kanske kan vara till hjälp.
Bräckjärn
Ställbart bräckjärn
Lång spetsig tång
Den sistnämnda finns både med raka och böjda käftar.
När man skruvar hemma spelar det ingen roll, men om det är någon som liksom jag ofta är i situationen att man behöver lite diverse verktyg på annan plats är den här verktygsväskan faktiskt riktigt användbar. Det är inte Biltemas bästa kvalité, utan den här har verktyg i sig som de brukar lämna fem års garanti på. Men för lite användning då och då duger den.
Ofta skrivs det här om falsben för att demontera diverse paneler. Biltema har något de kallar bräckjärn i plast. En motsägelse i sak, kan tyckas. Dessutom är de odugliga. De trillar i bitar bara man funderar på att använda dem.
Här är några bra grejor, som kanske kan vara till hjälp.
Bräckjärn
Ställbart bräckjärn
Lång spetsig tång
Den sistnämnda finns både med raka och böjda käftar.
När man skruvar hemma spelar det ingen roll, men om det är någon som liksom jag ofta är i situationen att man behöver lite diverse verktyg på annan plats är den här verktygsväskan faktiskt riktigt användbar. Det är inte Biltemas bästa kvalité, utan den här har verktyg i sig som de brukar lämna fem års garanti på. Men för lite användning då och då duger den.
Ofta skrivs det här om falsben för att demontera diverse paneler. Biltema har något de kallar bräckjärn i plast. En motsägelse i sak, kan tyckas. Dessutom är de odugliga. De trillar i bitar bara man funderar på att använda dem.
Anders, XC90 D5 AWD Inscription 2019.

- By HeavyMetal