Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av r189
Hej igen, är en 854(sedan) men tror det är samma förfarande på båda. Då det är en popnit som sitter i bärarmen måste den borras ur, sen så med lite tur kan du använda den gamla klammern. Sen är det bara att ta en popnit som passar och dra dit. Har du inte popnitstång och nitar finns det billigt på biltema eller annan valfri butik som säljer liknande artiklar.
av roh66
Hej!
Hylsa? Nej torx eller insex ska det vara!
Men om inget verktyg greppar då tar du en vanlig svetstång.
Spänn åt tången ordentlig innan du försöker skruva loss den. :)

Mvh.R.
av Naikon
roh66 skrev:Hej!
Hylsa? Nej torx eller insex ska det vara!
Men om inget verktyg greppar då tar du en vanlig svetstång.
Spänn åt tången ordentlig innan du försöker skruva loss den. :)

Mvh.R.
Menade såklart insex, sorry! Den greppar inte, finns inga gängor kvar över huvud taget.

Har faktiskt en svetstång liggandes, ska prova med den, tack!
av Naikon
Tog en större torx och bankade in i skruven, och sen gick det att dra runt! Tyvärr så gick huvudet på skruven av så nu sitter väl resten av skruven fast.

Nu har jag kommit såpas långt att jag försöker få av wiren på ena ändan vid hjulet. För att få av wiren från expanderarmen så ska man ju DRA UT den och sen haka av wiren? Problemet är ju att wiren har rostat fast, och jag kan inte dra ut den tillräckligt långt för att haka av den. Förstår ni vad jag menar?
av Naikon
Kena skrev:Det enda du ska ha kvar är ju expandern så kapa och klipp sönder resten så får du loss allt.
Ok! Ska se om jag kan kapa sönder vajern!

Edit: känner att jag skulle behövt en bultsax till det här! Eller finns det andra metoder?
av Naikon
Okej, efter att ha slitit hela dagen med det här så börjar jag bli lite trött.

Efter att ha kapat av wiren så tänkte jag såklart att allt borde lossna! Men ändå vill inte expandermekanismen släppa från den sista biten av wiren. http://i.imgur.com/wW5qulh.jpg?2
Den svarta plastkåpan borde väl bara vara att dra rakt av nu? Men det går inte...
  • 1
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 12
köpa en Volvo S / V60

D4 köper man på egen risk, min funkar b[…]

Minirecension av kina DICE

Då tråden är 241 sidor lån[…]

Tysta sommardäck V90