...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av wissel
Latbilar med totalvikt runt 30 - 60 ton som kryper upp 7 meter bakom o tutar som faen.
Händer ofta på Nynäsvägen (70 km) och jag ligger strax under 80 då jag inte har råd med böter.
Mitt recept är att släppa på gasen, inga inbromsningar, inga signaler, bara att bilen rullar saktre o saktare.....
då brukar dom krypa upp på 3 meter eller mindre, men jag har släppt gasen............
Vid ca 30 kmt så stampar jag på fullt o väljer nästa avfart oavsett om jag skall av där då jag har fått
för mig att dessa förare lätt skulle mangla mig som hämnd......o så har vi alla idioter i sina
små renautl Kangaroo som är vita nästan jämnt.
Den dagen jag träffar en förare av den sortens bilar som är kompetent så blir jag nog religiös.
Lite förbannad på Renault som inte utrustat sin Kangaroos med blinkers osv är jag åxå.
:-O)
wissel skrev:Latbilar med totalvikt runt 30 - 60 ton som kryper upp 7 meter bakom o tutar som faen.
Händer ofta på Nynäsvägen (70 km) och jag ligger strax under 80 då jag inte har råd med böter.
Mitt recept är att släppa på gasen, inga inbromsningar, inga signaler, bara att bilen rullar saktre o saktare.....
då brukar dom krypa upp på 3 meter eller mindre, men jag har släppt gasen............
Vid ca 30 kmt så stampar jag på fullt o väljer nästa avfart oavsett om jag skall av där då jag har fått
för mig att dessa förare lätt skulle mangla mig som hämnd......o så har vi alla idioter i sina
Den dagen jag träffar en förare av den sortens bilar som är kompetent så blir jag nog religiös.
Lite förbannad på Renault som inte utrustat sin Kangaroos med blinkers osv är jag åxå.
Nu får du forumets alla lastbilsförare på dig. Frågar man dem så skulle de aaaaaaaaldrig göra så. Det är som att fråga en rökare om de slänger sina fimpar där de står. Det är aaaaaaaaaldrig någon rökare som gör så om man drågar dom. Likväl är det mer regel än undantag att man råkar ut för detta retarderade beteende, både bland lastbilsförare och rökare. Jag skiter ärligt talat i om lastbilsförarna måste gasa på inför en backe eller vad de nu har för ursäkt, de skall ändå inte ligga i röven på mig om jag håller hastigheten. Måste de gasa på som idioter och överskrida hastighetsgränsen bara för att komma upp för en backe så är det något som är fel.
Användarvisningsbild
av wissel
tror inte jag får några påhopp faktiskt, eftersom det är precis som du säger. " Det finns inte en endaste lastbilschaufför
som kör på detta viset! Hahahahahahaa, vi bara inbillar oss att vi ser ca 40 ton 7 meter bakom oss. :lol:
Inte en endaste Kangaroo skåpbilsförare heller......googla på "white Van man" där är dom beskrivna. :P
av hamre
Jag blir irriterad på folk som kör där dom inte får.

Kör buss och ständigt är det privatbilister som kör på bussfiler och kör på vägar där endast bussar och taxi får köra.

Sen som alla andra blir jag irriterad på dom som inte blinkar.
Användarvisningsbild
av erikn
llesrof skrev:Jag irriterar mig på ungdomar som leker i trafiken.
Är det OK om man är gubbe som jag (47)? Jag brukar leka...
erikn skrev:
llesrof skrev:Jag irriterar mig på ungdomar som leker i trafiken.
Är det OK om man är gubbe som jag (47)? Jag brukar leka...
Både ja och nej. Å ena sidan om nådon är 47 och har lång erfarenhet av att köra bil så har denna person förhoppningsvis sådan kontroll av bilen att det inte uppstår några farliga situationer. En 18-åring har sällan denna erfarenhet. Å andra sidan kan man förvänta sig att en 47-åring med mångårig erfarenhet av billörning, är så rutinerad att han/hon inte leker i trafiken. Det blir liksom en paradox - de som har erfarenhet nog för att kunna leka på ett säkert sätt gör inte det eftersom das erfarenhet säger dem att det är dumt.
wissel skrev:Latbilar med totalvikt runt 30 - 60 ton som kryper upp 7 meter bakom o tutar som faen.
Du har så rätt, Jag åker oxå på Nynäsvägen
av Larzan
- Bristen på respekt att man faktiskt håller 30 som högsta hastighet utanför skolor m.m. och då får man en nosare i baken.
- Egotänkandet, bara jag kommer fram eller sitter det inte blåljus i fronten på min bil, så därför kan jag använda av och påfarter som omkörningssträckor på E4'n.
- Al kajda föraren. Hittar blinkersen eller vindrutetorkaren i samband med svängen, händerna kl 3 och nio, stadigt grepp om ratten och pekfingrarna ut.
- Surpriceföraren. Smyger upp i höger hörfält längs kön i den vänstra, vid minsta glugg i vänstra körfältet anfaller man denna och slår på en tvärnit framför. SURPRICE!
- Smygtutaren. Trots grönt ljus är det tvärstopp i körfältet framför, ändå slänger man sig på tutan "KÖR-KÖR det är grönt", men vart? Kliver man ut ur bilen så ser det ut som smygtutaren visslar i kupén.
- Bläckfisk föraren. Den som tror att man kan spela wordfued, sms'a, röka, käka en burgare, peta sig i snoken, gräva i handsfacket samtidigt som man kör i laglig fart på motorvägen.
Slutligen.

Vad är det med alla dessa livsfarliga vita skåpbilar med regnr som börjar med PL,LT,ES,LI ?? Broms och styrningfel...
Larzan... en gång petade jag mig faktiskt i snoken när jag körde i 110 på motorvägen. Smäller man då så vskanr man väl upp med lillfingret uttryckt i hjärnan och lindad runt hypofysen. Jag skulle vilja få in ytterligare en kategori, nämligen den omedvetna föraren. Oftast en äldre man eller kvinna som är totalt omedveten om att de kör bil och har andra bilar omkring sig. De stirrar rakt fram och tar ingen notis om något runt om. De kör rent mekaniskt. Alla rörelser är också mekaniska, till exempel blinkers och sånt. I en korsning stannar de i bästa fall och stirrar men död blick men registrerar inte att man kommer. Då kör de rakt ut trots att man för en sekund sedan trott sig ha haft ögonkontakt med dem. Ögonen såg men hjärnan som skulle bearbeta informationen slutade att fungera redan 1992.
  • 1
  • 48
  • 49
  • 50
  • 51
  • 52
  • 552

https://www.youtube.com/watch?v=HVMqc05XYHs Liten […]

https://www.jagrullar.se/forum/viewtopic.php?f=15&[…]

Vilken bränslebox passar?

984 är väl en nyare 940 om jag inte minn[…]

Jag gjorde nyligen en dagsresa på 140 mil me[…]