- Idag, 21:03
Hämtade appen och kollade längs vägen. Ibland är det 20 mil mellan lastbilsladdarna, så där kan man nog inte lita på att man kommer hela vägen utan får utnyttja något annat. Längs en av sträckorna vi körde var det en rejäl stigning, över 400 meter upp, och nästan 12 mil lång till någon laddare alls. Dessutom säger chargefinder att laddaren vid början av sträckan är långsam, så där hade man fått stå ett bra tag för det hade nog behövts nära 100% innan man fortsatte.
XC60Recharge skrev:Det finns appar som talar om var man kan ladda med släp så det fungerar bra med släp också om man åker till en laddplats som gjord för längre ekipage.Jaha, den är egentligen tänkt för eldrivna lastbilar, ser jag. Får nog ladda ner appen och se hur det ligger till längs min typiska långsträcka med husvagn. Den här midsommarresan var längsta dagsetappen inte mer än knappt 70 mil. Totalt körde vi 208 mil, det mesta med husvagn. Tankade fyra gånger, fast en av dem vara bara för att jag var vid macken och ändå väntade på något annat.
Hämtade appen och kollade längs vägen. Ibland är det 20 mil mellan lastbilsladdarna, så där kan man nog inte lita på att man kommer hela vägen utan får utnyttja något annat. Längs en av sträckorna vi körde var det en rejäl stigning, över 400 meter upp, och nästan 12 mil lång till någon laddare alls. Dessutom säger chargefinder att laddaren vid början av sträckan är långsam, så där hade man fått stå ett bra tag för det hade nog behövts nära 100% innan man fortsatte.
Anders, XC90 D5 AWD Inscription 2019.
- By volvo i norr