Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Leif55
En dag kvar, .....hämtar i morgon efter precis ett års väntan😀
av stegev
Leif55 skrev: tis 21 jul 2020, 15:50 En dag kvar, .....hämtar i morgon efter precis ett års väntan😀
@Leif55 Du kommer inte ångra dig det minsta törs jag lova. T8an levde upp till förväntningarna och jag verkligen njuter varje körning 😀
av Qualia
Ska det inte vara Gul Ventilhattar till PE bila på fälgarnar??
Denna bild togs vid leverans, jag tänkte inte ens på det. kom på det när jag behandlade mina fälgar idag, att något fattades..
Nåt stämmer ju inte.. :crying:
Bilagor
IMG_20200717_142630.jpg
IMG_20200717_142630.jpg (455.01 KiB) Visad 581 gånger
av fkullberg
Qualia skrev: tis 21 jul 2020, 23:49 Ska det inte vara Gul Ventilhattar till PE bila på fälgarnar??
Denna bild togs vid leverans, jag tänkte inte ens på det. kom på det när jag behandlade mina fälgar idag, att något fattades..
Nä, guld fanns det tyvärr bara på de förproducerade modellerna s60 och kanske v60 med lite osäker :-)
Användarvisningsbild
av fjohan82
fkullberg skrev: ons 22 jul 2020, 00:22
Qualia skrev: tis 21 jul 2020, 23:49 Ska det inte vara Gul Ventilhattar till PE bila på fälgarnar??
Nä, guld fanns det tyvärr bara på de förproducerade modellerna s60 och kanske v60 med lite osäker :-)
Jag har tittat på ett flertal av denna modell i Tyskland (mobile.de), där samtliga har guldhattar eller har man skruvat av hattarna tillfälligt för att de inte ska få fötter. Det syns tydligt att ventilen är "blank".
I Sverige på BytBil hittar jag bara en S60 Polestar, som man också verkar ha plockat hattarna på. Den är vit och står i Kristianstad.

Så nog tyder det mesta på att den ska ha guldhattar, vågar jag säga att det kanske är någon som har bytt ut dem...?
av fkullberg
fjohan82 skrev: ons 22 jul 2020, 08:06
fkullberg skrev: ons 22 jul 2020, 00:22
Jag har tittat på ett flertal av denna modell i Tyskland (mobile.de), där samtliga har guldhattar eller har man skruvat av hattarna tillfälligt för att de inte ska få fötter. Det syns tydligt att ventilen är "blank".
I Sverige på BytBil hittar jag bara en S60 Polestar, som man också verkar ha plockat hattarna på. Den är vit och står i Kristianstad.

Så nog tyder det mesta på att den ska ha guldhattar, vågar jag säga att det kanske är någon som har bytt ut dem...?
Såg samma fenomen, såg en bara för ett par dagar sedan. Hade inte guldiga hattar heller. Men verkar vara monterat från fabrik :-/
av jman0811
Jag fick min xc60 levererad i maj och den har (ännu?) gula (guld!?) ventilhattar. Får väl se hur länge. Säljaren berättade att nya, som reservdel, kostar 1400 kr

Skickat från min iPhone med Tapatalk
av Qualia
Kollade genom avtalet.
Det ska vara guld ventillhatar med.
Alla som har köpt en PE så ska det vara Gul ventillhatar på fälgarna.
Den låg inte där.
Bygger man PE så syns det tydligt på fälgarna att det är gul ventillhatar.

Fick ett smatal från återförsäljare om uppföljning, om jag var nöjd med bilen.
Förutom ventillhatar som inte stämde övrens med ordern.
Min säljare är på semester åter på plats måndag, blir samtal då hur hen löser det.

Hittade 22 tummare PE fälgar, xc60 PE är skärmbreddare som standard.
Behandlade dock fälgarna i går.
Får se om man ska spendera mer pengar..
Den ser ju bra ut ändå i 21.
av Leif55
Helt rätt @stegev, grym bil.
Körde hem från Enköping på el (49km), tryckte på ett par gånger, bra tryck!
Fulladdad med prylar, svårt att ta in allt på en timmes genomgång.
Hatten av för säljaren som avbröt semestern för att leveransen👍
av stegev
Fel forum så ber om ursäkt, men då vi beställt likadan bil så ställer jag frågan här.

Fick ni gummimattor med bilen?
Jag fick inga och det är första gången det inte ingår när jag beställt bil. Osäker på om det ska ingå.
  • 1
  • 46
  • 47
  • 48
  • 49
  • 50

Koppla ur högtalarna a bak så.slippet d[…]

Inte tänkt på de på v70n med i al[…]

Bygga ”busbil”

Ja du lär ju få bra mkt mindre häs[…]

Ford hobby husbil chassinummer

Om ett fordonsidentifieringsnummer stansas in p&a[…]