Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Tomas88
~Kalle~ skrev:Det ser lite fräschare ut efter putsningen ;-//

ska du köra med lågprofilsdäck? :shock:
Ja jag är inte så insatt i däckdimensioner men lägre profil måste det väl bli. Men helst har jag nog inte allt för låg. Har fått för mig att bilen lätt blir mer stötig då. Men sen får man väl inte ha för hög profil heller. Det är väl max 5% omkretsen får diffa?

Det var lite jobb att få rent. Lite svarta pluttar är väl kvar men det mesta gick bort med avfettning, fälgrengöring och T-röd. :) Sen försvann ytterligare lite vid poleringen.
Användarvisningsbild
av Tomas88
Grammse skrev:Nu vill jag inte vara med längre :( först får man sätta på plåtfälgar sen går du köper större fälgar än jag har på sommarhjulen. :oops: :cry: :cry:
He he. Det är nästan lite synd om dig nu. Köra omkring på små plåtfälgar. Inte roligt de. :wink:
Användarvisningsbild
av Fluffen
215/45/17 måste det väl bli? Då förutsatt att de är 17" höga och 7" breda. :roll:
Lite stötigare blir det men bilen blir mycket stabilare med lågprofil.
Användarvisningsbild
av Tomas88
Har för mig att det satt 205 på den fälgen med däck. Han som sålde dem sa att det gick ha bredare.
Men det kan väl passa med lite olika profil eller? Men som sagt jag är inte så insatt.
Användarvisningsbild
av Brainy
205/50/16 hade jag på S40in så 45 låter väl rimligt på 17".
Jag har för mig att det var 45 på V40in men jag minns faktiskt inte.
Användarvisningsbild
av Tomas88
Okej. Men jag förutsätter att däckhandlaren (Ljungbydäck) vet vad som passar.
Men det är klart att kan man välja så kanske man skall ha funderat på det innan. Om man har bredare så får man ju kanske inte kantstötningar lika lätt heller. Men sen får man ju högre förbrukning.
Användarvisningsbild
av TheBree
Tomas88 skrev: Ja jag är inte så insatt i däckdimensioner men lägre profil måste det väl bli. Men helst har jag nog inte allt för låg. Har fått för mig att bilen lätt blir mer stötig då. Men sen får man väl inte ha för hög profil heller.
Jag gick ju från 17" till 19 på sommarhjulen. Var orolig innan jag köpte dem att det skulle bli mycket mer stötigt men jag måste säga att skillnaden är hårfin.
Och som sagt blir väghållningen mycket bättre, det håller jag med om.
Användarvisningsbild
av Fluffen
Klart att du får lite högre bränsleförbrukning med större hjul, men det skulle du väl tänkt på innan du köpte fälgarna. :wink: :lol:
Nu ska du inte kör tyskstuk här inte, 1cm hit eller dit i bredd är ju inte hela världen för förbrukningen. :D
Användarvisningsbild
av Nexus
Tomas88 skrev:
Grammse skrev:Nu vill jag inte vara med längre :( först får man sätta på plåtfälgar sen går du köper större fälgar än jag har på sommarhjulen. :oops: :cry: :cry:
He he. Det är nästan lite synd om dig nu. Köra omkring på små plåtfälgar. Inte roligt de. :wink:
Vänta bara jag ska smörja svågern på gummihuset så kan han börja med lägga om vinterhjulen sen till sommaren kanske det går få bra pris på STORA fälgar :D
Användarvisningsbild
av Tomas88
Igår fick bilen ny växellådsolja och idag så blev det en välbehövlig tvätt. :)

Bild

Synd bara att den kommer att se nästan lika jäklig ut i morgon. :(
  • 1
  • 46
  • 47
  • 48
  • 49
  • 50
  • 137
V60 sliter däck bak

Min har rullat 23000 mil nu så de kan ju va […]

AC & kylfläkt