Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Spoiler »
Grattis till en snygg bil. Väntar själv på en T5 Inscription i Savile grå. 5 veckor kvar enligt MinVolvo... väntar

Skickat från min iPhone med Tapatalk
Förmodligen är min kommande bil klar nästa vecka för leverans. Det blir en Volvo V90 T5 Inscription enligt följande:
[*]Onyx svart metallic
[*]Läderklädsel Komfort Charcoal RA00
[*]Klimatpaket med Volvo On Call
[*]Teknikpaket Pro
[*]Mörktonade rutor
[*]Indragbart drag, semi-elektriskt
[*]Stänkskydd fram/bak
[*]Borttag emblem baklucka
[*]Sommarfälg 19" 10-ekrad, silver, Diamond Cut
[*]Vinterfälg 18" 5-dubbelkrad, silver
[*]Sensus Connect, Premium Sound Bowers & Wilkins
[*]Lackskydd
[*]Bagagerumsmatta
SWEiNSANE skrev:Förmodligen är min kommande bil klar nästa vecka för leverans. Det blir en Volvo V90 T5 Inscription enligt följande:
[*]Onyx svart metallic
[*]Läderklädsel Komfort Charcoal RA00
[*]Klimatpaket med Volvo On Call
[*]Teknikpaket Pro
[*]Mörktonade rutor
[*]Indragbart drag, semi-elektriskt
[*]Stänkskydd fram/bak
[*]Borttag emblem baklucka
[*]Sommarfälg 19" 10-ekrad, silver, Diamond Cut
[*]Vinterfälg 18" 5-dubbelkrad, silver
[*]Sensus Connect, Premium Sound Bowers & Wilkins
[*]Lackskydd
[*]Bagagerumsmatta
Gött! Väntar också på en T5 Inscription med nästan samma spec men ingen B&W tyvärr

Skickat från min iPhone med Tapatalk
Wibe, trevligt! Har fått meddelande att den är på verkstan idag för att ta bort skyddsplatsen, montera drag och stänkskydden samt göra den leveransklar i övrigt. Så det blir lackskydd början av nästa vecka och sen får jag äntligen hämta den :-)
SWEiNSANE skrev:Wibe, trevligt! Har fått meddelande att den är på verkstan idag för att ta bort skyddsplatsen, montera drag och stänkskydden samt göra den leveransklar i övrigt. Så det blir lackskydd början av nästa vecka och sen får jag äntligen hämta den :-)
Intressant. Vår kommer med fabriksmonterat drag.
Någon anledning till att din inte göra det?
Xanthopteryx skrev:
SWEiNSANE skrev:Wibe, trevligt! Har fått meddelande att den är på verkstan idag för att ta bort skyddsplatsen, montera drag och stänkskydden samt göra den leveransklar i övrigt. Så det blir lackskydd början av nästa vecka och sen får jag äntligen hämta den :-)
Intressant. Vår kommer med fabriksmonterat drag.
Någon anledning till att din inte göra det?
De allra flesta drag monteras av ÅF, både semielektriska och fasta. Detta oavsett om man beställt draget från början eller inte. Bättre förtjänst för ÅF på detta vis. Ytterst ovanligt att draget kommer med från fabrik men det går att få det fabriksmonterat om ÅF beställer det så. Detta sker oftast om man har många beställningar på gång in samtidigt och man vill skynda på leveransen till kund.
Tack Johanu71 för ditt svar så jag slapp skriva det ;-) Är inne på min sjunde nya Volvo nu och draget har alltid monterats av ÅF.
Jag måste gratulera alla ni som beställt S/V 90, jag har haft min S90 3,5 veckor och måste säga att det är den bästa bil jag har haft chassiesättning, karosspassning, bränsleekonomi, bilen är perfekt att köra.
Blev en beställning i tisdags på en V90 T5 Business Advanced

Denim Blue Metallic
Läder
Teknikpaket Pro
Klimatpaket Volvo on Call
Alu-hjul 5-ek Silver 18"
Tonade rutor
Eluttag 230V Bak
Panoramaglastak
Smartphone integration
Kompass i backspegel
4-zone klimatanläggning
Interiört belysningspaket
Elektrisk barnlås
Xerikss0n skrev:Blev en beställning i tisdags på en V90 T5 Business Advanced

Denim Blue Metallic
Läder
Teknikpaket Pro
Klimatpaket Volvo on Call
Alu-hjul 5-ek Silver 18"
Tonade rutor
Eluttag 230V Bak
Panoramaglastak
Smartphone integration
Kompass i backspegel
4-zone klimatanläggning
Interiört belysningspaket
Elektrisk barnlås
Om du nu ändå tar el och klimat, funderat på lunchpaketet? Där ingår även akustikrutorna (lite tystare, säkrare, svårare att göra inbrott).
Elektriskt barnlås: Du vet att det låser båda bakdörrarna samtidigt? Vilket jag tycker är idiotiskt. Om det funnits två knappar istället hade jag också kört på det.
  • 1
  • 44
  • 45
  • 46
  • 47
  • 48
Flödar förgasare

Sker bara det i bland är det flottörvent[…]

Tror inte vi behöver en tråd om vad ba[…]

Ny Kartuppdatering

Då bör du ju ha passerat sådana g[…]

Falsklarm av insekt?