Moderator: Moderatorer

Sladd på bilen låter som en obehaglig upplevelse :wink:

Bytte till vinterdäck på en min spontant lediga dag, självfallet rengjordes och vaxades sommarfälgarna, det blir så mycket trevligare när de ska på eller om bilen säljs att de är rena då. Känns inte som vintern är på väg men en dag smäller det kanske på, bättre att vara förberedd. Sen åkte wingbarsen (takräcke i vingprofil, i alu) på, bara för att jag tycker bilen är snyggare med de på :)
Micce: Hur har ni det neråt landet? Här i Stockholm är det ändå omkring 10an på dagarna men kvällar, nätter och tidiga mornar har det de senaste dagarna varit riktigt underkylt på sina ställen. Såpass mycket att tillochmed jag överväger att skifta däck snarast trots all barmark som är på dagarna.
Visserligen inte bara idag, utan snarare hela veckan. Jag fick lite blodad tand efter att ha tankat bilen i förra veckan och bestämde mig att försöka snålköra hela denna tank och se vad jag landar på (Visst är man tråkig, haha?). Typ planera körningen ordentligt och köra i 80 på landsvägen parallellt med motorvägen i stället för att se vad skillnaden blev. Nu har jag väl fått blåsa ner på motorvägen i 120km/h i alla fall någon gång, och suttit fast lite i trafiken i centrala Uppsala på eftermiddagarna. I eftermiddags när trippmätaren visade 101.26 mil sade i alla fall färddatorn att jag hade 31 mil kvar. Det är ju imponerande hur långt en 50-literstank kan ta en med tanke på att jag i min förra bil tankade 80 liter och tog mig 80 mil, typ. Imorgon blir det dags för tankning, så då lär jag få svart på vitt hur det blev.

Bild

Bilen själv verkar dock måttligt imponerad över denna körstil och bestämde sig att be om en service idag, trots att senaste var i April. Otacksamma typ! :lol:

Nåväl, så går det väl när man kör alldeles på tok för mycket!
Monterade vinterhjulen idag. Fortfarande inte i närheten av vinterväglag här men bättre att ha det gjort när det väl blir halt. Tvättade också av sommarhjulen men fick inte bort alla asfaltfläckar på insidan så får väl bli att polera bort de under vintern så det är rent och snyggt till våren :)
Ska bli intressant att se hur pass man kan hålla vinterhjulen fräscha och hur lång hållbarhet det blir på lackskyddet, la på 6-7 lager Ultima paint guard plus.
För min egen bil: Inget alls mer än slitit ut den med ytterligare ett antal mil...
Däremot hämtade jag en företagsbil som varit på verkstad sen i måndags för gas-läckage (V70 Bi-fuel MY14). Skönt att ha gas kvar i tankarna när den har stått still över helgen och slippa stanken i kupén 8).
grillchips skrev:Micce: Hur har ni det neråt landet? Här i Stockholm är det ändå omkring 10an på dagarna men kvällar, nätter och tidiga mornar har det de senaste dagarna varit riktigt underkylt på sina ställen. Såpass mycket att tillochmed jag överväger att skifta däck snarast trots all barmark som är på dagarna.
Inga problem här, men jag bor vid havet så här är rätt milt, 12-13+ kanske på dagarna och 8-10+ på morgonen. Men bara en sådär 2 mil inåt har det varit -1 en natt för en vecka sedan. Var ju i Polen och bilade förra veckan och där var det ca 17+ på dagarna, kändes perfekt :)

Gah, hade visst bara tagit en bild där bilen är med förra veckan, måste bättra mig. Kanske borde vi ha en tråd vid namn "Visa din bil på semestern" eller "Visa din semesterbil(d)" så folk kan visa sin Volvo från fina och exotiska platser? :)
Bilagor
IMG_8329.JPG
IMG_8329.JPG (96.59 KiB) Visad 349 gånger
Micce: Ah då är jag med! :D
Borde finnas en tråd som det gör på Swedespeed-forumen, "What does your car look like right now?"
grillchips skrev:Micce: Ah då är jag med! :D
Borde finnas en tråd som det gör på Swedespeed-forumen, "What does your car look like right now?"
Starta en sådan, doo it, doooooo it :) Brukar titta i just den tråden själv med jämnamellanrum
  • 1
  • 456
  • 457
  • 458
  • 459
  • 460
  • 1912
Volvo 740 fördelare

Det ör inte samma kabedragning. Det skiljer p[…]

Hur du kunde ha en Tesla i flera år och int[…]

DRL problem

Beter sig strålkastaren likadant om du anv&a[…]