Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av DANYN
Jag har beställt en T8 med prel leverans v29-30. Sitter nu och letar efter en laddplatta till telefonen. Är det någon som skulle kunna fota och gärna mäta var det är för mått på utrymmet under armstödet? Hittar ingen information eller bilder på det utrymmet på just T8 modellen. :-(
av Robbo
Du har ca 2,5cm höjd i främre delen och ca 4cm höjd i övrigt. ca 16cm bredd och 12cm längd.

Själv har jag planer på att sätta en mophie charge stream pad mini ihop med en 12v-usbplugg i en 3D-printad hållare direkt ovan 12v uttaget bredvid växelspaken. Då kan man se mobilen när den ligger på laddning och det kommer gå att stänga jalusit när man lämnar bilen. :-)
av sx3000
Phil skrev:@sx3000, Är det Osmium grå? Känns som gjorde rätt val i färg isåfall :D Grymt fin bil!
Tack! Yes, Osmium grey, går riktigt fint ihop med det Pianosvarta från R-designen tycker jag. Fast det visste jag sedan innan, då jag hade den kombon på en 335i för några år sedan. Ganska svag för grått. :D
av DANYN
@Robbo, är det måtten för T8? Det är ju en annan mittkonsol än övriga modeller eftersom batterierna är placerad i den. Detta är den bild jag kan hitta.
Bilagor
Mittkonsoll t8.jpg
Mittkonsoll t8.jpg (82.26 KiB) Visad 985 gånger
av stevvee
DANYN skrev: tor 14 feb 2019, 11:24 Jag har beställt en T8 med prel leverans v29-30. Sitter nu och letar efter en laddplatta till telefonen. Är det någon som skulle kunna fota och gärna mäta var det är för mått på utrymmet under armstödet? Hittar ingen information eller bilder på det utrymmet på just T8 modellen. :-(
Kan måtta mitt armstöd sen men det är väldigt lite utrymme där på höjden så vet inte riktigt om en laddplatta samt telefon får plats
av jolerius01
Robbo skrev:Du har ca 2,5cm höjd i främre delen och ca 4cm höjd i övrigt. ca 16cm bredd och 12cm längd.

Själv har jag planer på att sätta en mophie charge stream pad mini ihop med en 12v-usbplugg i en 3D-printad hållare direkt ovan 12v uttaget bredvid växelspaken. Då kan man se mobilen när den ligger på laddning och det kommer gå att stänga jalusit när man lämnar bilen. :-)
Jag fick reda på av min säljare att man helst inte skulle sätta något där.. iaf inte till höger om volymratten då luftkvailitetssensorn sitter där och då kan få felaktiga värden.. iaf i xc60t8

Skickat från min SM-N950F via Tapatalk

av Robbo
@DANYN ja det är för T8.

@jolerius01 jag menar precis ovanför 12v uttaget, inte till höger om volymratten. Däremot så har jag beställt T5 och det utrymme jag pratar om finns inte på T8ans tunnel.
Användarvisningsbild
av ThomasT
På måndag lägger jag in en beställning på ersättaren till min nuvarande V60 -16.

Spec:
V60 D3 Aut
Momentum Advanced SE II
Teknikpaket
Läder sport Charcoal
Harman Kardon Premium Sound

Det känns som Momentum Advanced SE II paketet innehåller det flesta krimskrams funktionerna så man behöver bara lägga till klädsel, navi och bättre ljud. Handlaren hintade om att de hade några bilar på preorder så det borde nog inte ta så lång tid för bilen att dyka upp.

.
av UnleashFusion
ThomasT skrev: fre 15 feb 2019, 23:36 På måndag lägger jag in en beställning på ersättaren till min nuvarande V60 -16.

Spec:
V60 D3 Aut
Momentum Advanced SE II
Teknikpaket
Läder sport Charcoal

Det känns som Momentum Advanced SE II paketet innehåller det flesta krimskrams funktionerna så man behöver bara lägga till klädsel, navi och bättre ljud. Handlaren hintade om att de hade några bilar på preorder så det borde nog inte ta så lång tid för bilen att dyka upp.

.
Det stämmer , skillnaden mellan advanced och den dyrare versionen är typ läderklädseln, lårstödet och lite andra lulul+elminne. dock om man väljer den dyrare så får man inte den kampanjen som volvo har just nu. så att välja separat är definitivt billigare
av Bjornagain
ThomasT skrev: fre 15 feb 2019, 23:36 På måndag lägger jag in en beställning på ersättaren till min nuvarande V60 -16.

Spec:
V60 D3 Aut
Momentum Advanced SE II
Teknikpaket
Läder sport Charcoal

.
Likadan bil beställd här!
Dock utan läder men med ytterligare lull-lull:
- svart innertak, ett måste
- 4-zons klima
- parkeringshjälp, krav från frugan
- förarsäte el, vi sitter helt olika i bilen
- tonade rutor
- fälgar, svart diamond cut. Blir snyggt till en svart bil.

Ska bli jäkligt kul å komma tillbaka till Volvo efter att ha börjat med en V50 2005 och sen spelat i olika tyska lag i 12 år(personalbil, byte vart tredje år)

/Björn
  • 1
  • 42
  • 43
  • 44
  • 45
  • 46
  • 315

Ja allt i bilen är ju 12V så de ska ju […]

Restaurering av ratt

Köpte den med 9000 mil på mätaren […]

Hej! Bilen, en laddhybrid, närmar sig kamrems[…]