Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Australopithecus skrev:
eperste skrev:
barum skrev:När får man information om vilket reg.nr bilen får?
När bilen är byggd
Min har enligt "MinVolvo" varit byggd i ett par veckor snart och jag har, även här enligt "MinVolvo", fortfarande inte fått information om något reg.nr. eller vin nr.
Jag fick mitt regnummer av min säljare efter att den var byggd i "Min Volvo", Det står fortfarande inget regnummer där för mig efter 2 veckor
När du får numret kolla då på http://biluppgifter.se/, där står vin nr, Tror att regnummer syns först när du tagit ut bilen
Min status har nu ändrats till "på väg till din Volvohandlare". Någon som vet hur lång tid detta ungefär tar, ÅF finns i Stickholm. Går transporten från Torslanda med tåg, lastbil ...?
ehp skrev:Min status har nu ändrats till "på väg till din Volvohandlare". Någon som vet hur lång tid detta ungefär tar, ÅF finns i Stickholm. Går transporten från Torslanda med tåg, lastbil ...?
Kolla med ÅF, den kan nog redan vara där
ehp skrev:Min status har nu ändrats till "på väg till din Volvohandlare". Någon som vet hur lång tid detta ungefär tar, ÅF finns i Stickholm. Går transporten från Torslanda med tåg, lastbil ...?
Min är inne på tredje veckan sen status ändrades till "på väg till din Volvohandlare". Har dock inte kollat med ÅF då jag för tillfället befinner mig i Thailand, kan iofs stått där i 2v.
LumberJack skrev:
Min är inne på tredje veckan sen status ändrades till "på väg till din Volvohandlare". Har dock inte kollat med ÅF då jag för tillfället befinner mig i Thailand, kan iofs stått där i 2v.
Enligt min säljare så finns det 4 veckors luft från det att handlaren får bilen till angivet leveransdatum till kund.

Så att dom inte ska hamna i tidsnöd om de har mycket att göra.

Har dock lite dålig koll på vad dom exakt gör hos handlaren utöver att montera en del utrustning som inte görs i fabrik.
eperste skrev:Jag fick mitt regnummer av min säljare efter att den var byggd i "Min Volvo", Det står fortfarande inget regnummer där för mig efter 2 veckor
När du får numret kolla då på http://biluppgifter.se/, där står vin nr, Tror att regnummer syns först när du tagit ut bilen
macattac skrev:Din handlare kan ge dig regnr (om den fått något)
Ok, tack för info!
bankb skrev:Enligt min säljare så finns det 4 veckors luft från det att handlaren får bilen till angivet leveransdatum till kund.
Så att dom inte ska hamna i tidsnöd om de har mycket att göra. Har dock lite dålig koll på vad dom exakt gör hos handlaren utöver att montera en del utrustning som inte görs i fabrik.
Det är säkert som du säger. "Min" har haft statusen "På väg till din volvohandlare" i snart flera veckor och jag har ofta undrat över vad jag egentligen väntar på. Utöver eventuell Polestar Effektoptimering, är det någon som vet vad handlaren brukar göra mer som inte redan gjorts i fabrik? Tänkte i vilket fall kontakta min säljare ang. reg.nr. då jag tänkte kika runt på lite försäkringsalternativ(inte för att jag tror det blir något annat än volvo's egna ändå), får väl en riktig statusuppdatering då.
Dragkrok och stylekit vet jag sätts på hos handlaren.

Sen antar jag att det finns en lista med saker att göra för att bilen rent allmänt ska vara klar för leverans till slutkund.

Misstänker att det sitter en del transportsäkringar vid frakten.

Skickat från min iPhone med Tapatalk
  • 1
  • 40
  • 41
  • 42
  • 43
  • 44
  • 48

Stenskott då rostar det inge konstigt med de[…]

Nästa elbil från Volvo?

Volvo har två modeller som börjar p&ar[…]

Vårterminen på båtmotorn