Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Vet inte hur pass fördraget det är, lite orolig att om man börjar leta efter speglar själv så kommer det visa sig att det kräver fler kablar fram än man har :x
Fast det borde ju vara samma kabelmatta i grunden kan tyckas.
Det finns ingen speciell knapp för infällbara speglar. Alla bilar som har elställbara speglar har valknappar för om man ska ställa in vänster eller höger spegel. Om man trycker på båda samtidigt fälls speglarna in eller ut. Dessutom kan man i Sensus programmera om de ska fällas in/ut automatiskt vid låsning/upplåsning. (Min bil har infällbara från fabrik.)
Förvirringen med krav på elstol gäller om det ska finnas minne på spegelns inställning, inte för infällning. Minnet för spegelinställning ligger i styrenheten till elstolen och knapparna för att aktivera det sitter på elstolen. Det är därför det krävs elstol för att få minne för spegelinställningen.

Att eftermontera RTI om bilen inte har RTI-förberedelse är också i praktiken inte görbart. Samma gäller för DAB utan DAB-förberedelse.
apersson850 skrev:Det finns ingen speciell knapp för infällbara speglar. Alla bilar som har elställbara speglar har valknappar för om man ska ställa in vänster eller höger spegel. Om man trycker på båda samtidigt fälls speglarna in eller ut. Dessutom kan man i Sensus programmera om de ska fällas in/ut automatiskt vid låsning/upplåsning. (Min bil har infällbara från fabrik.)
Förvirringen med krav på elstol gäller om det ska finnas minne på spegelns inställning, inte för infällning. Minnet för spegelinställning ligger i styrenheten till elstolen och knapparna för att aktivera det sitter på elstolen. Det är därför det krävs elstol för att få minne för spegelinställningen.

Att eftermontera RTI om bilen inte har RTI-förberedelse är också i praktiken inte görbart. Samma gäller för DAB utan DAB-förberedelse.

Kanon!

Jag beställde en 12 kbl spegel till höger och en 14 kbl till vänster .

Får väl hem dom i veckan . Då byter jag bara o bokar sen tid för mjukvara . Det jag vill ha är just infällningen när man stänger av bilen .

Skickat från min iPhone med Tapatalk
Mikesh89 skrev:
apersson850 skrev:Det finns ingen speciell knapp för infällbara speglar. Alla bilar som har elställbara speglar har valknappar för om man ska ställa in vänster eller höger spegel. Om man trycker på båda samtidigt fälls speglarna in eller ut. Dessutom kan man i Sensus programmera om de ska fällas in/ut automatiskt vid låsning/upplåsning. (Min bil har infällbara från fabrik.)

Kanon!

Jag beställde en 12 kbl spegel till höger och en 14 kbl till vänster .

Får väl hem dom i veckan . Då byter jag bara o bokar sen tid för mjukvara . Det jag vill ha är just infällningen när man stänger av bilen .

Skickat från min iPhone med Tapatalk
Har funderat på infällbara till min och jag gör nog slag i saken nu när skattepengarna kommit.
Beställde du lösa speglar?
Är det billigare än att köpa ett komplett kit hos volvo?
Är det billigare vart beställde du isåfall?
Jag glömde fråga pris på mjukvaran när jag var där, kanske du vet?
StefanN skrev:Är dom billigare än 1500:- på Bilia?
1500 styck hos JB.
2625 för en sats med 2 speglar hos min volvohandlare.
Sen tillkommer ju mjukvara, glömde fråga vad det kostar, men det måste man ju ha även om man köper begagnat.
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7

Jag hade motsvarande problem en gång i tiden[…]

Personen jag spontanköpte min XC90 D5 av k&ou[…]

Reparationshandbok

När jag söker efter reparationshandb&oum[…]

Elpriset

Ungefär som när Amazon säljer LED-[…]