Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Skönt när man kan sälja saker, stora som små, utan konstigheter. Tänk om det alltid kunde vara så. :)

Vad kommer ersätta V60 hos er?
Nånting lite större. Kan tänka mig att gå både ner och upp i pris då jag

- antingen köper den bil jag vill ha. Då blir det dyrt.
eller
- köper en enkel brukskombi och sedan kompletterar med någon form av entusiastbil. Blir sannolikt inte billigare till slut :wink:
andreas_lofgren skrev:Testade halvt på test att lägga ut bilen på Blocket. En väldigt trevlig ung man kom och köpte den utan att pruta en krona.
Ibland går det nästan för lätt.

V60 är en positiv överraskning och jag har nog inte ägt min sista. Första gången jag känner att Volvo på riktigt har en kördynamik som ligger i nivå med de bästa tyskarna. Och då är jag ändå BMW fantast. Bilen fick dock gå för att saknaden efter automat blev för stort samt att bagageutrymmet är för litet då jag framöver kommer behöva lasta in 2st barnvagnar. Nästa V60 blir nog när barnvagnsbehovet har lagt sig och T6 AWD/D5 AWD kommit ner till rätt pengar 8)
Skönt att det gick smidigt, men fattas bara när du la ut den så den låg som billigaste V60in på blocket :wink:

Min tanke när jag såg annonsen var att du måste ha köpt den väldigt billigt för att lägga ut den för det priset samt vara väldigt angelägen att bli av med den. Men min prisuppfattning kanske är helskev gällande T3?.

Vad är bilen du vill ha? 530?
Nu blir jag ju nyfiken på vilken annons det var när du säger sådär Brainy.
Sneglar själv på V60 och kikar dagligen på Blocket så utbudet har jag numera ganska bra koll på. Spontana tanken är "halva nybilspriset"-bilen utan bild eller vidare info men jag tror nog att herr Löfgren skulle dela med sig av all info som finns i en annons. ;)
andreas_lofgren skrev:Kul, rutbyte 2 veckor efter bilköpet. Stenskott och potthål är en dålig kombo...

Bild
Aldrig kul med stenskott. Själv bytte jag ruta två gånger förra vintern. Gotland är underbart utan salt. :D Men det kan hända att dem sandar ibland. Inte kul att möta bilar den korta stunden sandkornen ligger kvar på vägen. Snygg bil du skaffat förresten. :-)-)
Snabba ryck, hur länge var du med i Volvofamiljen denna gången? Min förra Volvo hade jag i 10 år, den jag har nu är fortfarande ny (i min ägo) har bara haft den i 3 år. Tror vi är lite olika bilköpartyper.
Det blev väl ungefär 3 månader. Kortare än väntat men jag räknade med att det skulle ta nån månad eller två att bli av med bilen. Inte en vecka.

När man tänker prismässigt så måste man räkna med att min bil hade gått nästan 14' mil vilket är dubbelt så mycket som genomsnittet och att det var instegsmodellen. Ny skiljer det över 30.000kr mellan D3 och T3.http://www.blocket.se/stockholm/Volvo_V ... ?ca=11&w=2 då måste man ner ordentligt under en sån här för att få napp.

Möjligen hade man kunnat pressa ut några kronor till men jag brukar föredra att lägga mig på ett attraktivt pris så jag kan säga tvärnej till alla former av prut istället.

Slänger in en fråga och hoppas att den[…]

230fk går snålt

Skulle tro det är 984 box jag har Ok, jag t[…]

Går ryckigt vid jämn lite gas

Hej! Har en Volvo V70 2009 med D4204T som har g&ar[…]

Nope, tar man BE nu så är högst[…]