Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av heden75
Läste i någon annan tråd att klistret ändrades någon gång under 2012. Så köper man märket nu borde det fästa bättre!
Användarvisningsbild
av ratbones
åkte till ÅF (Göinge Bil Älmhult) idag för att be om nytt emblem.. han kunde inte svara direkt utan ringde upp och berättade att för 285:- skulle dom klistra dit ett nytt märke. Jag tackade vänligt men bestämt nej. Är ju inte mitt varumärke som skadas..
av Droopy
fått en ny igen nu, ny torkararm, ny panel på bagageluckan, fixat knirr och knarr ( säger dom, har inte hämtat bilen ännu ) rengjort AC ( lukt, igen ). Ska bli intressant att se om knirret är åtgärdat.
av Droopy
Knirrar på som vanligt såklart och torkararmen var restad ( de trodde de skulle hinna få den innan jag hämtade bilen ) 4dagar för att konstatera att en torkararm var restad. provtrycka kylsystemet, montera en ny panel på bagageluckans insida, dit med ny logga på grillen, tömma en flaska skum i ACn, samt montera någon ny variant av skumgummilist på baksidan av nummerplåten för att förhindra rasslet då bagageluckan stängs, och lägga i lite färg ( som en kvarts liilfingernagel ) på undersidan av motorhuven.

Jag menar, 4 dar............hallå!
Användarvisningsbild
av MartinS
ratbones skrev:åkte till ÅF (Göinge Bil Älmhult) idag för att be om nytt emblem.. han kunde inte svara direkt utan ringde upp och berättade att för 285:- skulle dom klistra dit ett nytt märke. Jag tackade vänligt men bestämt nej. Är ju inte mitt varumärke som skadas..

För 17kr kan du göra det själv...

Bild
Användarvisningsbild
av ratbones
MartinS skrev:
ratbones skrev:åkte till ÅF (Göinge Bil Älmhult) idag för att be om nytt emblem.. han kunde inte svara direkt utan ringde upp och berättade att för 285:- skulle dom klistra dit ett nytt märke. Jag tackade vänligt men bestämt nej. Är ju inte mitt varumärke som skadas..

För 17kr kan du göra det själv...

Bild
17:- kostade bara 14:- för mig!
Användarvisningsbild
av bem
heden75 skrev:Jag fick det gratis!
Wow, det kallar jag goodwill (14-17 kr...)
Volvohandlarna borde lägga ut dessa Volvodekaler i entrén så man kan ta en gratis. Det är ju reklam så varför betala?
De borde lägga in byte av dekal gratis vid nästa service på alla Volvobilar som har detta problem.
Skämt å sido, det är bra att man kan fixa till detta lilla men lite irriterande kosmetiska problem för en spottstyver nu.

/Bo
Användarvisningsbild
av börne
Jaha.... nu är jag också med i dom emblemlösas klubb (S)

Får hoppas återförsäljaren har ett hemma så man slipper åka utan då det ju ser för jävligt ut. Har dom mer än ett köper jag nog nån extra så man kan klistra dit så fort dom trillat av igen :roll:

Man borde nog kunna få det att fästa lite bättre nu i kylan om man värmer själva järnmärket innan med varmluftspistol.
Användarvisningsbild
av börne
Hittade detta på nätet...

Bild

Verkar ju va rätt lätt att ta bort det gamla när man ser hur det sitter, var ute & bände lite men fick inte loss det. Dock var det mörkt & jag ville inte sabba nåt innan jag vet jag får tag på ett nytt. Byter nog hellre hela om dom har, borde ju hålla bättre än att bara tejpa fast ett nytt klistermärke nu i kylan oavsett om man värmer innan.

Någon skrev att det bara var att bända lite i nederkant men hände inget för mig... men vilje ju som sagt inte sabba det gamla, har man ett nytt kanske man bara ska ta i lite mer?!
Felkodläsare: Foxwell NT710

Tack Xanthopteryx. Jag bor 80mil norrut från[…]

Enklaste är förmodligen att ringa till s[…]

Nyckeln går ej i tändningslåset

Jag kan inte få in mer än ca 1 cm av ny[…]

@batmac ,Pannlampa på(?) Ja det börjar[…]