- tis 26 feb 2013, 10:44
#732628
En av orsakerna till att det finns intervalltillägg är ju att man skall slippa driftproblem, att man byter saker innan de går sönder. Man kan ju säga att man kan köra på samma tändstift till bilen börjar gå dåligt, och då byta, men det verkar oklokt kan jag tycka. Om något har en beräknad livslängd och inte skall kunna hålla bilens livslängd så är det väl bra att det finns ett serviceintervall tillägg för den delen.
Enligt Volvo News room har både MY11 och MY12 D4162T-motorn, men för MY11 anger man 3000 serviceintervall och för MY12 anger man 2000-intervall. Hur skall man veta vilken som har ett partikelfilter som inte skall bytas enligt intervalltillägg? Det verkar skumt att det är olika filter om motorbetäckningen är samma?
/Martin
Enligt Volvo News room har både MY11 och MY12 D4162T-motorn, men för MY11 anger man 3000 serviceintervall och för MY12 anger man 2000-intervall. Hur skall man veta vilken som har ett partikelfilter som inte skall bytas enligt intervalltillägg? Det verkar skumt att det är olika filter om motorbetäckningen är samma?
/Martin
Ju oftare jag tankar desto roligare har jag haft det!
S60 2.4D Classic MY08: Bruks
V60 D4 R-Design MY13: Bruks med puts
S90 3.0 Manuell MY98: Genuine Classic
S60 2.4D Classic MY08: Bruks
V60 D4 R-Design MY13: Bruks med puts
S90 3.0 Manuell MY98: Genuine Classic