Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Ähhh - Jag ser till att vara den som kör med den högsta hastigheten så är det inget jag behöver titta på i bakrutan :-)

Det är värre med dem som sitter och tittar genom framrutan och håller ett avstånd på 10 meter till framförvarande

Samt de som inte har koll överhuvudtaget att någon redan ligger i omkörningsfil då man själv svänger ut för omkörning för man tittar så noga på framförvarande bil så man inte ska köra på den, då man ju ligger nära
Momentum skrev: Ja - eller förnumstig - också väldigt vanligt
Haha.. röstar för att det blir dagens ord på jagrullar!
:D
Sidospeglar räcker väl, ni har ju säkert kört massor med bilar/lastbilar utan bakåtsikt och det är väl inga problem.
Själv använder jag ytters sällan bakrutan för att se något då innerspegeln alltid är riktat mot sonen i baksätet.
Kruxet är att det uppenbarligen inte är självklart för alla att man utnyttjar de möjligheter att skaffa sig information om vad som rör sig i omgivningen som finns när man kör bil. Men vägarna är även fulla med folk som inte bryr sig om att upplysa andra om när de tänker svänga, genom att använda blinkersen och så vidare i det närmaste i all oändlighet.

Nåväl, i den här tråden kan vi bortse från det. Kärnfrågan är besvarad. Bakrutan håller sig inte renare bara för att man har takvinge.
apersson850 skrev:
Nåväl, i den här tråden kan vi bortse från det. Kärnfrågan är besvarad. Bakrutan håller sig inte renare bara för att man har takvinge.
Helt rätt och vi har väl också kommit fram till att det är bakrutetorkare i intervalläge som är lösningen på ren ruta. :wink:
AndS skrev:
apersson850 skrev:
Helt rätt och vi har väl också kommit fram till att det är bakrutetorkare i intervalläge som är lösningen på ren ruta. :wink:
Om vägen är ordentligt skitig räcker inte intervall. Den måste gå kontinuerligt.
Problem baklucka

Det är troligtvis fukt i dämparna som or[…]

Är det onormalt att generatorn laddar 14,9-15[…]

Volvo V70 08 2.4d slö

Tja har samma problem på min d5(d5244t4) H[…]

Har en 2022a, verkar inte ha några problem m[…]