Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Bosse78 skrev:Vad kostar det att åka till Bilia etc och bara få uppdateringen då ? Eller går inte det ?

Jag tror inte det kostar speciellt mycket, en femhundring kanske?
Så att testa det, om man bara vill ha uppdateringen, är ingen jätteinvestering.
pm922 skrev:Ibland blir man positivt överraskad.

Service i november på Min MY 11 V70 2,5FT , 995 kronor.
Service i december på min MY 08 V70 T6 , 1695 kronor.

Detta på lokala Volvoverkstaden.
Oj de va billigt! Vart bor du ? Själv betalade jag 3900:- på Bilia i Nacka (Sthlm).
Variosboy skrev:VET du att ingen uppgradering av mjukvara görs då, eller TROR du det för att det inte gjordes vid just det specifika tillfället?

Till er som vet: Hur ligger det till?
Samt hur det ligger till om det tex finns någon kampanj som ska utföras, görs inte det i samband med anpassad service heller då eller!?
så fort jag gör en arbetsorder allts lägger in ditt regnr i tacdis som volvos dataprogram heter och som alla åf arbetar i så får jag upp direkt om det är en kanpanj på bilen och kan inte fortsätta med jobbet om jag inte klickar i kanpanjen så om du bara kommer in för ett glödlampsbyte så får jag upp att du skall tex byta remspännare på din bil många gånger så ligger detta i systemet innan återkallelser skickas ut till berörda kunder så helt sonika så är det många volvo ägare som inte ens vet att det har blivit utfört en kanpanj på sin bil
vi kan ta tex en v70 2,4d 2010 där har det blivit utbytt remspännare det har monterats shims till kontaktrullen det har uppdateras oljenivå och ecm på alla dessa bilar

ID4an jag kört hade ingen lane assist, m&arin[…]

Hjulsidor Volvo 740 GL -91

Fram: https://i.imgur.com/E6Iur5Q.jpeg Bak: ht[…]

En av anledningarna till placeringen är att[…]

För det krävs någon form av mjukva[…]